این بیماری در اثر استرس اتفاق می افتد

در دنیای پر تنش امروز حتی کودکان نیز در امان نیستند و به خاطر درخواست مسئولیت های بیشتر از سوی خانواده از فشار اجتماعی رنج میبرند که بدون شک تمام این فشار ها و استرس ها بر روی روح و روان افراد اثر سوء دارد.

در این بحث به بررسی امراض و بیماری هایی میپردازیم که در دنیای مدرن امروزی با آنها مواجه ایم:

تضعیف سیستم ایمنی بدن : استرس مانع از عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن میشود و همین موضوع زمینه ساز ابتلا افراد به بیماری های دیگر است.

افسردگی : استرس موجب بوجود امدن افسردگی در افراد سالم و تشدید این بیماری در افراد درگیر به آن میگردد.کمبود خواب ناشی از استرس ، زمینه ساز بیماری افسردگی نیز میشود.

سردرد و میگرن؛ وقتی ما مضطرب می‌شویم جسم‌مان تحت فشار قرار می‌گیرد و برای مقابله با این فشار، ترشح هورمون کورتیزول افزایش می‌یابد. این فرایند در بروز میگرن و سردرد تاثیر چشمگیر دارد.

پرخوری و یا  سوء تغذیه : نیز ناشی از استرس است.

-مشکلات روده‌ای و معده‌ای؛ معده و مجاری گوارشی از افزایش سطح هورمون استرس آسیب زیادی می‌بینند. وقتی دچار تنش می‌شویم ترشح اسید معده به شکل غیرعادی زیاد می‌شود و به جداره این عضو مهم و دستگاه هاضمه آسیب می‌رساند که پیامد آن بروز زخم‌های گوارشی است.

 بی خوابی؛ کمتر از حد مورد نیاز بدن خوابیدن در روز میتواند زمینه ساز بیماری های زیادیم میشود.

دیابت؛ این بیماری نیز به شدت تحت تاثیر سطح هورمون استرس در بدن است.

 کمر درد؛ از شایعترین پیامدهای استرس در بدن بروز درد از جمله کمردرد است. در حالت استرس عضلات تحت فشار دائمی قرار می‌گیرند و همین امر موجب بروز درد در نقاط مختلف بدن می‌شود.

بیماری قلبی؛ استرس مزمن با بالا نگه داشتن ضربان قلب برای یک مدت طولانی روی این عضو تاثیر سوء دارد. هم چنین در مواقع بروز استرس، فشار خون افزایش می‌یابد که حاصل آن بروز بیماری‌های قلبی در بلندمدت است.

سرماخوردگی : یکی دیگر از بیماری هایی که ناشی از استرس است سرماخوردگی است.در صورتیکه دفعات بیماری سرماخوردگی شما بیش از حد است ممکن است ناشی از استرس باشد.

مشکلات نازایی؛ استرس شدید حتی می‌تواند روی دستگاه تولیدمثلی نیز تاثیر سوء بگذارد و در نازایی نیز موثر باشد.