دکتر زهره نیکبخت در مورد پدیده عرق سوز شدن گفت : بیشترین نقاطی که عرق سوز میشوند قسمت بالاتنه ، پشت گردن ،پشت و روی سینه است.

وی بیان کرد که شغل افراد در میزان عرق سوز شدن بدنشان ارتباط مستقیم دارد .افرادی که مجبورند ساعت های بیشتری را در زیر نور آفتاب بگذرانند بیش از دیگران در معرض عرق سوز شدن هستند.

وی در ادامه گفت : میزان غدد مترشحه عرق در افراد مختلف ،متفاوت است.به همین دلیل برخی افراد بیش از سایرین دچار این عارضه میشود.همچنین نوع لباس نیز در این اتفاق موثر است.بعنوان مثال لباس های نایلونی بیشتر از لباس های نخی جاذب گرما هستند و این امر بعلاوه عرق کردن موجب شدت عرق سوزی میشود.

وی برای رهایی از این مشکل بین کرد که افرادبلافاصله پس از رسیدن به خانه دوش آب بگیرند و برای این مورد نیازی نیست که از مواد شوینده استفاده کنند و همینکه املاح عرق را از بدن پاک نمایند کافی است .

نیکبخت با بیان اینکه اگر افراد ساعات متمادی مثلا دوازده ساعت در روز دسترسی به آب‌ نداشته باشند دچار درماتیت یا التهاب پوست می‌شوند،‌ خاطرنشان کرد: قرمزی، سوزش و خارش پوست از علائم التهاب پوست است که افراد با دیدن این علائم حتما باید به پزشک مراجعه نمایند، در صورتی که التهابات پوستی درمان نشوند تبدیل به یک اگزمای پوستی میشوند.

وی با اشاره به موضوع عرق سوز شدن کشاله ران گفت :عرق سوز شدن پوست موجب التهابات پوستی میشود که ابتلا به قارچ های پوستی را نیز به دنبال دارد که مراجعه به پزشک بسیار مهم است.درمان این نوع عرق‌سوز شدن یک درمان درماتیت و التهاب پوستی یا درماتیت و قارچ است.

این متخصص پوست و مو گفت که لازم است مردم پوست خود را در فصل گرما برای پیشگری از معضل عرق سوز شدن ارزیابی نمایند و افزود: در فصل گرما برای پیشگیری از عرق سوز شدن بهتر است مردم ساعات طولانی در محیط گرم نباشند، لباس نخی بپوشند و تا آنجا که ممکن است در معرض آفتاب قرار نگرفته و در سایه راه بروند.