برق انداختن سینک ظرفشویی

سینک آشپزخانه محلی است که همواره برای تمیز کردن دیگر ظروف استفاده میشود.اما در زمانیکه خود این محل نیاز به نظافت داشت باید چگونه عمل کنیم؟سینک یکی از مهمترین اجزای آشپزخانه است که در هنگام رود به این محل در مرکز توجه است.اما با لکه های همیشگی آب چه کنیم؟با جرم های چسبیده به آن چه کنیم؟

در ادامه مقاله روش های جلوگیری و بر طرف کردن جرم های سینک ظرفشویی را به شما آموزش میدهیم.

نکته اول اینکه برای جرمگیری از سینک ظرفشویی هرگز از مواد شیمیایی مصرف نکنید چرا که این مواد علاوه بر اینکه ممکن است در محل باقی بمانند و همراه ظروف و غذای مصرفی داخل آنها وارد بدنمان شوند ، خیلی هم گران هستند و به صرفه نیست.

در عوض به فکر ساختن یک پاک کننده طبیعی و خانگی باشید که هم مقرون به صرفه است و هم نسبت به مواد شیمیایی ، سازگار تر با محیط زیست.

مواد و وسایل لازم
مایع ظرفشویی
جوش شیرین
سرکه سفید
لیمو تازه یا آب لیمو طبیعی
پارچه یا اسفنج نرم
مسواک قدیمی

۱٫جوش شیرین

مفید جهت از بین بردن لکه ها و چربی ها

پس از اینکه سطح سینک را مرطوب نمودید ،سطوح را با یک پارچه نرم و جوش شیرین مالش دهید.جوش شیرین برای پاک کردن لکه های چربی و آب مفید است .علاوه بر این آسیبی به استیل وارد نمیکند و شفافیت آنرا به مانند روز اول میکند.

۲٫برق انداختن زوایا و گوشه های سینک

با یک مسواک کهنه تمامی زوایا را با جوش شیرین بسایید و سپس ابکشی و خشک نمایید.

۳٫ سرکه سفید ضدباکتری طبیعی

پس از پایاین یافتن مراحل شستشو با جوش شیرین ، کل سطح سینک را با اسپری سرکه پاشی کنید و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه استراحت دهید.سرکه یک ضد باکتری طبیعی است و اسید آن برای حل رسویات کلسیم آب مفید است.

۴٫ مرحله نهایی

کل سینک را با مایع ظرفشویی بشویید.

۵٫ درخشان ماندن همیشگی سینک

هرشب قبل از خواب تمام ظرف‌های داخل سینک را بشویید و سطح سینک را دستمال بکشید.