بهترین روش برای شست‌وشوی پارچه‌های گران قیمت

بهترین روش برای شست‌وشوی پارچه‌های گران قیمت

ترمه – پارچه‌های گران قیمت

ترمه – پارچه‌های گران قیمت

شستن چنین پارچه‌هایی در ماشین لباس‌شویی اصلا کار درستی نمی‌باشد. فوت و فن‌هایی برای شستن پارچه‌های گران قیمت و قدیمی وجود دارد که سبب می‌شود از ارزش آن چیزی کم نشود که این روش‌ها در ادامه گفته شده است.
در برخی از پرده، تابلو و دیوارکوب‌ها دوخت سنتی به کار رفته است که به مرور زمان بر روی آن گرد وغبار نشسته و از جلوه‌ی آن کم می‌شود در حالی که نمی‌توان آنها را شست پس چاره‌ی کار چیست و در این موارد باید چیکار کرد؟
در ابتدا باید پارچه مورد نظر خود را در هوای آزاد گذاشته و با استفاده از چوب به پشت آن بزنید تا گرد و غبار از آن خارج شود، سپس بدون اینکه پارچه مچاله شود در آب ولرم فرو دهید، این کار را برای چند بار انجام دهید تا آب تمیز از پارچه خارج شود.
آن را درون یک حوله لول کنید تا آب اضافی آن گرفته شود و پس از آن در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود در معرض نور مستقیم خورشید نباید باشد.
پارچه مخمل را نیز به همین صورت بشورید فرقی نمی‌کند که سوزن دوزی شده باشد یا خیر؟
پارچه‌های دارای ملیله دوزی به هیچ وجه قابل شست‌وشو نمی‌باشند.
ابتدا از رنگ ندادن نخ و پارچه در پارچه‌های دست‌دوزی شده مطمئن شوید سپس آن را بشورید. برای اینکه بدانید رنگ می‌دهد یا نه، یک پارچه سفید نخی را مرطوب کرده و پشت کار بکشید. اگر ردی از رنگ بر روی پارچه سفید نبود هیچ مشکلی برای شستن آن وجود ندارد در غیر این صورت آن را نشورید و به هیچ‌وجه پارچه‌های دست‌دوزی شده را چنگ نزنید.
اگر پارچه دارای ضخامت زیادی است از شب آن را در محلول صابون و آب گرم قرار دهید تا خیس بخورد سپس در روز بدون تا کردن و فرو بردن پارچه در آب برای چندین بار و تمام شدن آب صابون درون آن پارچه را آبکشی کنید حواستان باشد که صابون در پارچه باقی نماند.
اصلا پارچه را نچلانید و سپس در یک حوله قرار دهید تا آب آن گرفته شود. آن را در معرض هوای آزاد که نور مستقیم خورشید به آن نمی‌خورد قرار دهید.
برای شستن پارچه‌های دست‌دوزی شده از مواد سفید کننده استفاده نکنید.
برای شستن پرده‌های توری و نازک می‌توانید از همین روش استفاده کنید تنها در مرحله آخر قبل از آب کشیدن چند قاشق نمک درون آب آن بریزد تا پارچه صاف بماند و کمتر چروک شود.
برای اتو کردن پارچه‌های قدیمی و باارزش بهتر است در زمانی که خیس است آن را اتو کنید؛ نه خیلی خیس باشد و نه خیلی مرطوب.
تا امکان دارد پارچه دست‌دوزی شده ترمه یا مخمل را نشورید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.