انواع گیاه مناسب دکوراسیون داخلی

انواع گیاه مناسب دکوراسیون داخلی

امروزه به گونه ای شده است که افراد شاغل بیشترین وقت زندگی خود را در محیط های کاریشان می گذرانند. در تمام مدت با وسایلی خشک و بی روح سر و کار دارند. این مورد باعث میشود تا پس از مدتی حس خستگی کنند و رمقی برای انجتم کار نداشته باشند. به همین دلیل برای حل این موضوع باید کاری کرد. طراحان داخلی بهترین شرکت دکوراسیون داخلی همیشه پیشنهاد می کنند تا حتما در محیط های کاری از گیاهانی مناسب ان فضا استفاده کنند. گیاهان همیشه باعث ایجاد حس سرزندگی و نشاط در محیط می شود و میتواند حس خلاقیت را در افراد افزایش دهد. به همین دلیل از طراحان داخلی با تجربه اطلاعاتی در این زمینه کسب کردیم و در رابطه با آن مقاله ای نوشتیم. در ادامه این مقاله شما را با انواع گیاه مناسب دکوراسیون داخلی اشنا می کنیم. پیشنهاد می کنیم تا این مقاله را از دست ندهید.

مقالات گوناگون : نکات مهم در چیدمان دکوراسیون داخلی

انواع گیاه مناسب دکوراسیون داخلی را بشناسید:

  • بامبو

انواع گیاه مناسب دکوراسیون داخلی

گیاه بامبو اولین گیاه پیشنهادی از سوی طراحان داخلی می باشد. زیرا این گیاه بسیار کم توقع است و در هر محیطی قابل استفاده می باشد. به این گیاه در اصطلاح گیاه شامس و در فرهنگ فارسی به ان بامبو نی خیزران می گویند.

  • پوتوس

انواع گیاه مناسب دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از انواع گیاه در دکوراسیون داخلی پوتوس است. پوتوس گیاهی است که با هر میزان نور میتواند زندگی کند و دمای خاصی برای نگه داری آن نیاز نیست. پوتوس هم در خاک و هم در آب استفاده میشود.

  • گیاهان هوازی

انواع گیاه مناسب دکوراسیون داخلی

استفاده از این نوع از گیاهان به تازگی در بین مردم رواج پیدا کرده. گیاهان هوازی اصلا نیازی به آب و خاک ندارند و حتی با چند قطره آب در ماه میتوانند زنده بمانندو معمولا از این گیاه در تراریوم به شدت استفاده میشود و یا در بعضی خانه ها آن را از دیوار و یا سقف به شکلی معلق آویزان می کنند.

  • تراریوم

انواع گیاه مناسب دکوراسیون داخلی

تراریوم ها یکی از انواع گیاه مناسب در دکوراسیون داخلی چه در منزل و چه در محیط کاری می باشد. گیاهانی که در یک تراریوم استفاده میشوند در یک بنگ هستند و همگی از نظر میزان نور و یا آب مصرفی یکسان می باشند.

  • ویراریوم

ویراریوم همان تراریوم است اما با یک تفاوت مهم بین این دو نوع وجود دارد و آن این است که در تراریوم وجود موجودات زنده وجود دارند. امروزه در تمامی تراریوم ها از ماهی به عنوان موجود زنده استافده می کنند و در کنارش گیاهانی قرار میگیرند. در این اکو سیستم کوچک گیاه میتواند اکسیژن مورد نیاز ماهی را تامین کند و گیاه نیز از مانده غذای ماهی تغذیه می کند.

مقالات گوناگون : دکوراسیون داخلی آرامش بخش در محیط کار

  • بوسنای فیکوس

انواع گیاه مناسب دکوراسیون داخلی

گیاه بوسنای درختچه های کوچک و مینیاتوری هستند که انواع محتلفی نیز دارند. یکی از انواع گیاهانی است که در محیط کاری می توان استفاده کرد. گیاه بسنای، گیاهی کم توقع است و نیازی به دانستن اطلاع زیادی از نگهداری ندارید.

  • گندمی یا عنکبوتی

انواع گیاه مناسب دکوراسیون داخلی

این گیاه نیز از جمله مواردی گیاهان کم توقع هستند و رشد بسیار سریعی نیز دارند. بنابراین میتوان از این گیاه زیبا در محیط کاری استفاده کرد.

  • عشقه یا پاپیتال

عشقه، گیاهی است همیشه سبز که نیاز به مراقبت زیادی ندارد. عشقه، گیاهی مناسب برای تصفیه هوا است به شکلی که ذرات معلق موجود در هوا را گرفته و فرمالدهید را از هم بین میبرد. در صورتیکه هوای محل کار شما نامناسب است، این گیاه میتواند یک انتخاب مناسب باشد.

مقالات گوناگون : مبلمان اداری