انواع پارتیشن های اداری

انواع پارتیشن های اداری

پارتیشن، کلمه ای است انگلیسی که به معنی جداسازی و تقسیم بندی است. پارتیشن در دکوراسیون داخلی برای تقسیم بندی فضاها توسط یک سری دیواره ها انجام میگیرد. پارتیشن ها دارای طرح و جنس های متفاوتی هستند که میتوانید متناسب با فضا و محیط کاری خود انتخاب کنید. پارتیشن ها دارای انواع چوبی، شیشه ای، تک جداره، دو جداره، mdf، آگوستیک و غیره می باشد. هر کدام از لحاظ زیبایی و هزنه با یکدیگر متفاوت اند. در این مقاله درباره انواع پارتیشن ها بحث کردیم و در مقاله ای دیگر درمورد انواع پارتیشن شیشه ای صحبت کردیم.

انواع پارتیشن های اداری چیست؟

پارتیشن چوبی

از پارتیشن های چوبی در فضاهایی که رطوبت ندارند و میزان نور داخل محیط مناسب باشد استفاده میشود در غیر اینصورت اگر از این پارتیشن در محیط های رطوبتی استفاده کنیم، به تدریج چوب ها دچار پوسیدگی می شوند. از پارتیشن های چوبی در سالن های پذیرایی ،سالن های نشیمن، اتاق خواب ها و یا حتی فضا های اداری، کانتر کارمندان و … استفاده میشود.

پارتیشن شیشه ای

پارتیش های شیشه ای محدودیتی در به کار گیری ندارند و با هر گونه فضایی سازگاری کامل را دارد. اگر در پارتیشن های شیشه ای از استیل به کار رود، حالت اداری به خود میگیرند. این پارتیشن ها به دلیل ظاهر زیبایی که دارند، نسبت سایر مدل ها و جنس محبوبیت بیشتری دارند. مزیت این پارتیشن ها این است که میتوانند به راحتی نور را انتشار دهند و اگر در محیطی نور به میزان لازم در محیط وجود نداشته باشد، میتواند بهترین گزینه باشد. اما این پارتیشن معایبی نیز دارد، یکی از بارز ترین معایب این پارتیشن عدم رعایت حریم شخصی است. زیرا افراد از بیرون میتوانند درون هر قسمت را مشاهده کنند مگر اینکه از شیشه ای مات استفاده شود. علاوه بر این، صدا ها را انتشار می دهند که برای حل این مشکل می توانید از شیشه هیا دو جداره استفاده کنید. این پارتیشن ها را میتوان به راحتی جا به جا کرد و هزینه کمتری نسبت به سایر انواع پارتیشن نیز دارند.

مقاله مشابه : دکوراسیون داخلی دفاتر اداری

پارتیشن MDF

پارتیشن های MDF نوعی از پارتیشن های چوبی است پس باید به میزان رطوبت محیط نیز دقت شود. این پارتیشن در دسته پر مصرف ترین انواع پارتیشن ها در بین سایر پارتیشن ها محسوب می شود. مزایای پارتیشن هیا ام دی اف شامل: مقاومت و استحکام بسیار بالا ، میتوان از این پارتیشن در محیط های پر ور صدا هم استفاده کرد زیرا عایق صدا می باشند، قابلیت تغییر ساختار را دارند، مقرون به صرفه، سرعت تولید بالا و سرعت نصب بالا.

پارتیشن اداری تک جداره :

پارتیشن های اداری تک جداره از قاب هایی یک تکه تشکیل شده است. دارای تنوع زیادی نسبت به دو جداره دارد و وزن کمتری هم دارند. علاوه بر این از لحاظ بسیار مقرون به صرفه هستند چون مواد اولیه کمتری در آن ها به کار رفته است. در بین این نوع پارتیشن از ستون هایی استفاده می کنند تا علاوه بر استحکام زیاد، بتواند به راحتی روی زمین قرار بگیرد.  مواد تشکیل دهنده این پارتیشن از ام دی اف و شیشه است که از نطر نوع کاربری متناسب با محیط انتخاب می شود.

پارتیشن اداری دو جداره :

بر خلاف قیمت بسیار بالایی این پارتیشن نسبت به نوع تک جداره دارد، ولی به دلیل تنوع طرح ها و طراحی های زیبا، طرفداران بیشتری هم دارند. در این پارتیشن ها به دلیل اینکه از شیشه های دو جداره استفاده شده و از استحکام بالایی برخوردار است، دیگر نیازی نیست تا از ستون هایی در بین جداره ها استفاده شود. در صورتیکه از شیشه استفاده شود در بین دو جدار حتما کرکره و یا نرده نیز به کار می رود. علاوه بر این سیم ها و کابل هایی که در فضای بین دو جداره قرار میگیرند، ساماندهی میشوند. همچنین این نوع از پارتیشن  ها در فضاهایی که دارای سر و صدا زیادی است کاربرد زیادی دارد زیرا عایق صوتی بسیار خوبی محسوب میشوند.

مقالات مشابه : کاربرد پارتیشن در فضا های اداری