آشنایی با خواص پنیر

آشنایی با خواص پنیر

خواص پنیر - پنیر

خواص پنیر – پنیر

۱- براساس بررسی‌ها با اینکه پنیر حاوی چربی و سدیم است کسانی که پنیر بیشتری مصرف می‌کنند فشار خون پایین‌تری دارند. کلسیم به کاهش فشار خون کمک می‌کند. بیشتر توصیه می‌شود از پنیرهایی استفاده کنید که چربی و سدیم پایینی داشته باشند.
پنیرهای بدون چربی به علت فراوری بیش از حد به عنوان بخشی از رژیم غذایی توصیه نمی‌شود.
۲- در برخی از انواع پنیرها اسید چرب امگا ۳ وجود دارد مخصوصا در پنیرهایی که با شیر گاوی که علف طبیعی و تازه خورده درست شده باشد. تصور می‌شود که برای سیستم قلب، عروق و مغز اسیدهای چرب امگا ۳ موثر است.
۳- به عنوان یک غذای تخمیر شده باعث افزایش باکتری‌های سالم روده شده و این روی سطح کلسترول خون تاثیر می‌گذارد.
۴- مواد مغذی موجود در پنیر عبارتند از : منیزیم، کلسیم، زینک، پروتئین، ویتامین‌های D، A و K که به سلامت استخوان کودکان و هم بزرگسالان کمک می‌کند و مانع از ابتلای فرد به پوکی استخوان می‌شود.
۵- طبق بررسی‌ها اشخاصی که توده بدنی یا BMI بالایی دارند از دیگران بیشتر در معرض کاهش سطح کلسیم هستند.
کسانی که برای کاهش وزن خود از رژیم غذایی استفاده می‌کنند پنیر منبع خوبی از کلسیم برای آنان خواهد بود ولی باید توجه کنند که استفاده زیاد از پنیر موجب زیاد شدن وزن خواهد شد.
۶- در شکل‌گیری دندان کلسیم نقش مهمی دارد از همین رو خوردن پنیر سلامت دندان را بهبود می‌بخشد. در یکی از بررسی‌ها نشان داده شده که خوردن پنیر سطح PH در پلاک دندان را افزایش داده و از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.
این طور به نظر می‌رسد که ماست و شیر بدون قند این تاثیر را ندارند.
۷- بعضی از پنیرها دارای سطح بالایی از کلسترول و کلسیم هستند که می‌توانند موجب بروز مشکلات قلبی و عروقی شوند. بررسی‌هایی که در سال ۲۰۱۴ انجام شده نشان می‌دهد محصولات لبنی منبع خوبی از آنتی اکسیدانی به نام گلوتاتیون است که این آنتی اکسیدان برای سلامت مغز و جلوگیری از مشکلات ناشی از افزایش سن ضروری می‌باشد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.