۹۰ درصد درآمد تهرانی‌ها صرف اجاره خانه می‌شود!

مقایسه اجاره‌نشینی در ایران نسبت به ۹ کشور جهان

اجاره خانه – خانه اجاره‌ای - مستاجر

اجاره خانه – خانه اجاره‌ای – مستاجر

۱- مردم ژاپن باید ۲۱ درصد درآمدشان را صرف اجاره خانه ‌کنند و ۳۸ درصد از آنها در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند.
۲- در کره‌ی جنوبی ۳۰ درصد از درآمد صرف اجاره خانه و ۴۴ درصد از مردم اجاره‌نشین هستند.
۳- در اندونزی به راحتی می‌توان صاحب‌خانه شد و هم مستاجر. ۱۲ درصد از مردم اندونزی اجاره‌نشین هستند و ۲۰ درصد از حقوق خود را برای اجاره می‌دهند.
۴- در شش سال گذشته روسیه توانسته جمعیت اجاره‌نشین‌ها را ۲۷ درصد کم کند. اجاره‌نشین در روسیه ۱۳ درصد است و از درآمد ۲۱ درصد صرف اجاره خانه می‌شود.
۵- در انگلستان ۸۰ درصد افراد ۲۵ تا ۳۵ سال اجاره نشین‌اند و ۲۰ درصد جوانان خانه دارند. میانگین اجاره‌نشینی در انگلستان ۳۵ درصد است.
۶- به دلیل زندگی روستایی مردم نیجریه آمار اجاره‌نشینی در این کشور متعادل و ۲۲ درصد می‌باشد. در پایتخت نیجریه (آبوجا) مردم ۵۷ درصد از حقوق خود را برای اجاره خانه می‌دهند.
۷- در چند سال گذشته اجاره‌نشینی در آمریکا دو برابر شده است. میزان اجاره‌نشینی در این کشور ۳۵ درصد است. در آمریکا، مردم ۴۰ درصد درآمد خود را برای اجاره می‌دهند در حالی که در «منهتن» ۵۷ درصد می‌باشد.
۸- ۶۰ درصد درآمد مکزیکی‌ها برای اجاره‌خانه‌ داده می‌شود. ۱۴ درصد از مردم اجاره‌نشین هستند.
۹- حمایت‌های دولتی از اجاره‌نشین‌ها در آلمان باعث شده تا مردم زیاد به خانه‌دار شدن فکر نکنند. ۴۸ درصد از مردم آلمانی اجاره‌نشین هستند و ۳۰ درصد از حقوق خود را برای پرداخت اجاره می‌دهند.
ایران:
حدود ۳۵ درصد از مردم ایران اجاره‌نشین هستند همانند انگلستان و آمریکا.
برای اجاره یک خانه ۷۰ متری در تهران باید حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت شود. میانگین درآمد هر تهرانی ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است!
تهرانی‌ها باید حدود ۹۰ درصد درآمد خود را برای پرداخت اجاره خانه بدهند!!