چگونگی مشاهده تاریخ نوتیفیکیشن گوشی

یکی از قابلیت های گوشی های هوشمند اعلانات یا همان نوتیفیکیشن ها هستند.

گاهی ممکن است برخی از این نوتیفیکیشن ها را خاموش نمایید.و اعلانی از یک پیام بیاید که ندانید از کدام اپلیکیشن شما بوده و باید بدانید در کدام اپلیکیشن پیام نخوانده دارید.

اگر کاربر پیگیری هستید که حتما به این نوتیفیکیشن ها دسترسی داشته باشید، برای شما خبری خوش داریم! از طریق خود اندروید می توانید به لیستی از نوتیفیکیشن ها دسترسی پیدا کنید. البته در این روش متن نوتیفیکیشن به شما نشان داده نمی شود، اما اپلیکیشنی که این نوتیفیکیشن ها را ارسال کرده به کاربر معرفی می شود تا برای پیگیری به آن اپلیکیشن مراجعه کند.

روش زیر در بسیاری از گوشی های اندروید پیکسل و سونی و … وجود دارد. با این حال گوشی هایی مانند S9 و LG G7 هستند که قسمتی که در زیر معرفی می شود را بر روی تنظیمات سیستم اندروید خود ندارند. چنین گوشی هایی می توانند از اپلیکیشن های سوم شخص که در پلی استور وجود دارد استفاده کنید.

مراحل تنظیمات در اندروید:

  • انگشت خود را بر روی یک نقطه خالی از صفحه گوشی خود نگه دارید.
  • لیست Widget ها در پایین صفحه نمایان می شود
  • با اسکرول کردن صفحه بر روی ویجت Setting Shortcut یا Shortcuts بگردید.
  • پس از وارد شدن به این قسمت، Notification Log را پیدا کنید.
  • ویجت را روی اسکرین اصلی یا home خود قرار دهید.
  • روی ویجت مربوطه کلیک نمایید تا تاریخچه نوتیف های این ویجت را ملاحظه نمایید.

دسترسی به تاریخچه نوتیفیکیشن از طریق اپلیکیشن

جالب است بدانید که بخشی به نام unnotification در اندروید ۸ به بعد موجود است که می تواند آخرین نوتیفیکیشن های از دست رفته را به شما نشان دهد. با این حال روش های دیگری مانند اپلیکیشن های سوم شخصی چون Past notification  و همچنین   Notification History Logنیز می توانند همین کار را انجام دهند. تنها کافیست با نصب انها از تاریخچه نوتیفیکشن های خود اطلاع یابید.