چگونه حجم اینترنت مصرفی تلگرام را کاهش دهیم

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از تلگرام استفاده میکنند ،بطور حتم به این مشکل برخورده اید که پیغامی مبنی بر اتمام بسته اینترنت خود دریافت نموده اید .اما استفاده زیادی از اینترنت نکرده اید.این موضوع به خاطر این است که برخی از دیتاهای مصرفی الیکیشن روشن است و شما از آن ها بی خبرید.

ما در استفاده روزانه از این اپلیکیشن، تصاویر و ویدئوهایی را در کانال ها مشاهده می کنیم، اما برخی از پست ها نیز نیاز به لود کردن تصاویر و ویدئوها ندارند و ممکن است گاهی اوقات نخواهید تمام فیلم و ویدئوها را تماشا کنید. برخی از کاربران نیز گله میکنند که پس از وصل شدن به تلگرام حجم بسته آن ها بشکل عجیبی کاهش پیدا میکنند در حالیکه استفاده زیادی از آن نمیکنند.

مراحلی که برای کاهش استفاده دیتای تلگرام باید طی شود:

  • ابتدا بهتر است با ورود به تنظیمات جلوی دانلود خودکار تصاویر و ویدئوها را بگیرید.
  • گزینه Setting را در لیست باز نمایید
  • گزینه Data & storage را بزنید.
  • در قسمت Automatic media download دو گزینه زیر را مشاهده می کنید: when using mobile Data  و when connected on Wifi
  • در هر کدام از قسمت ها می توانید به تفکیک تعیین کنید که کدام یک از اطلاعات و داده ها به طور خودکار دانلود شوند. به این منظور اعلام میکنید که پس از اینکه از طریق سیم کارت متصل شدید کدام دیتاها مانند عکس ،فیلم ،صدا و … دانلود شوند و کدام ها نشوند.
  • مورد بالا در مورد گزینه وای فای نیز صدق میکند. هنگامی که از طریق وای فای به تلگرام خود وصل می شوید، گزینه هایی مانند موزیک، فایل، تصایر، ویدئو و فایل های گیف به طور خودکار دانلود نشوند.
  • اگر به فکر مصرف دیتای خود هستید باید تیک تمام گزینه ها را بردارید تا از مصرف دیتای ناخواسته ای که ممکن است هیچ کدام از آن ها را نبینید کاسته شود.

اطلاع از میزان مصرف داده

برای اینکه دریابید چه میزان داده در هنگام ورود به تلگرام مصرف می کنید نیاز است وارد تنظیمات و سپس Data & storage شوید.  گزینه های Mobile Data Usage و Wi-Fi Data Usage دو گزینه ای هستند که می توانید از طریق آنها میزان مصرف داده ها را مشاهده و کنترل کنید.