وجود تعداد زیادی کرم داخل مغز یک دختربچه

بی توجهی به تغذیه درست کودک ۸ ساله ،مغز وی را پر از کرم کرد.

دختر هشت ساله ای که نامش منتشر نشده است به دلیل وجود ۱۰۰ عدد تخم کرم نواری در مغزش دچار تشنج و حملات صرع شد ؛ این دختر پس از خوردن گوشت نپخته یا میوه و سبزیجات نشسته متحمل درهای فلج کننده ای شد. این دختر از دهلی نو ، در ابتدا با دوز بالایی از استروئید تحت مداوا قرار گرفت زیرا پزشکان مشکوک به وجود چندین کیست در مغز وی شدند؛اما متاسفانه بجای اینکه درمان شود ،وزنش از ۴۰ کیلو به ۱۳۲ کیلوگرم رسید.عوارض به حدی بود که دیگر قادر با راه رفتن نبود و بجای راه رفتن نفس نفس میزد.

وجود کرم در داخل مغز کودک

پس از گذشت ۶ ماه مادر و پدر کودک در حالیکه نگران بودند، او را به بیمارستان فورتیس میبرند ، در آنجا مشخص میشود که او از بیماری خاصی به نام نورو سیستی سرکوزیس رنج می برد ؛ در ابتدا تصور میشد که این کرم ها از طریق خوردن گوشت خوک و یا میوه نشسته از طریق شکم و سپس خون به مغز راه یافته اند و طبق پیش بینی پزشکان این موضوع موجب فلج موقت وی میشد.

پس از انجام مراحل درمان برای از بین بردن تخم ها ،این دختر به تدریج بهبود یافته و قادر به راه رفتن دوباره شد ، برای کاهش تورم ، درمان او ابتدا با دارو شروع و سپس برای از بین بردن کرم های خوکی اقدامات لازم صورت گرفت. او پس از کاهش اضافه وزن ناشی از مصرف بیش از حد استروئید، توانست وزن کم کند و به مدرسه بازگردد.

انتقال کودک به بیمارستان به دلیل وجود کرم در مغزش

پدر این دختر عنوان نمود بخاطر ایجاد این بیماری در بدن دخترم بسیار ناراحت هستم ولی به دلیل اینکه قبل از باز شدن تخم ها در بدن کودکم موفق به پیدا شدن درمان شدیم بسیار خوشحالم.