نشانه‌های سرطان را بشناسید

نشانه‌های سرطان را بشناسید

عوامل تحریک کننده سرطان: استعمال دخانیات نظیر قلیان و سیگار، کم بودن تحرک، عادت داشتن به نوشیدن نوشیدنی‌های داغ، استفاده مداوم از لوازم آرایشی، مصرف مواد الکی، کم خوابی و بی‌خوابی.
تغییرات شدید در سبک زندگی باعث افزایش سرطان شده است، به طور مثال استفاده بیش از حد از غذاهای فست‌فودی و حاضری یکی از علل سرطان دستگاه گوارش است.
در فرآورده‌هایی مانند سوسیس و کالباس برای کاهش دادن خطر ابتلا به باکتری از مواد نگهدارنده‌ مانند نیترات و نیتریت استفاده می‌شود. این مواد وقتی سرخ می‌شوند نیترات به نیتریت تبدیل شده و در نهایت نیتریت هم با آمین‌های ثانویه ترکیب شده و تولید نیتروزآمین می‌کند که ماده‌ای بسیار سرطان زاست.
غذاهای پرچرب ابتلا به سرطان‌هایی نظیر کبد، پروستات، لوزالمعده و روده، رحم و پستان را افزایش می‌دهد.
زیاده‌روی در مصرف غذاهای دودی مانند کباب سوخته، ته ‌دیگ و برخی ترشی‌های صنعتی که دارای مواد نگهدارنده هستند ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد.
اغلب افرادی که به سرطان مبتلا شده‌اند زمانی به پزشک مراجعه می‌کنند که بیماری آنها پیشرفت کرده است.
یکی از علل سرطان تخمدان در خانم‌ها احساس سیری زودرس و نفخ کردن در طولانی مدت می‌باشد.

یکی از نشانه‌های سرطان پوست تغییرات پوستی نظیر تغییر رنگ خال‌ها، تغییر در تعداد و اندازه آنها و همچنین خونریزی از خال می‌باشد.
می‌تواند یکی از نشانه‌های سرطان مری و معده مشکل در قورت دادن غذا و بلع باشد. وجود خون در ادرار و مدفوع از نشانه‌های سرطان روده است.
لکه‌های سفیدی که درون دهان زده می‌شود و با درمان اولیه بهبود نمی‌یابد ممکن است نشانه آغاز سرطان دهان باشد.