تاریخچه مبلمان اداری کلاسیک

واژه کلاسیک برگرفته از یک واژه ای انگلیسی با عنوان کلاسیوس است که میتوان درجه اول با تراز اول معنی کرد. قدمت این کلمه به قرون ۱۷ فرانسه برمیگردد. مبلمان اداری کلاسیک دارای طرح ها و نقش های برجسته ای هستند که توسط تاریخچه ای جذاب و الهام بخش توانسته تا جلوه دهنده شکوه و قدرت باشد. سبک کلاسیک در  دکوراسیون داخلی برگرفته از کشور های اروپایی است که با گذشت زمان در کشور های شرقی و عربی نیز توانست به جایگاهی دست یابد. همچنین این سبک در ایتالیا که خود را مهد معماری و دکوراسیون می داند نیز بسیار رواج پیدا کرد.

معمولا مبلمان اداری به سبک کلاسیک را افرادی استفاده میکنند که تجملاتی اند زیرا این نوع مبلمان به دلیل داشتن نقوش با شکوه بر روی خود موجب زیبایی چشمگیری در محیط می شود. اما نکته بسیار مهمی که در این سبک باید حتما به آن توجه شود فضایی است که میخواهید از مبلمان اداری کلاسیک استفاده کنید. مثلا اگر میز مدیریت شما کلاسیک است نمی توانید در کنار پرده های کرکره ای قرار دهید. تلفیق این دو سبک تنها موجب از دست رفتن هزینه میشود.

اینکه میخواهید برای محیط اداری خود از چه سبکی استفاده کنید کاملا مربوط به سلیقه شما می شود. اما باید همیشه نوع شغل و یا حتی موقعیت اجتماعی خود را هم در نظر داشته باشید . در این خصوص سعی کنید تا از طراحان حرفه ای که در بهترین شرکت دکوراسیون داخلی کار میکنند مشورت بگیرید.

در ادامه ویژگی های مبلمان اداری را مفصل شرح می دهیم.

– از ویژگی های مبلمان اداری کلاسیک میتوان به جنس بدنه اشاره کرد که عمدتا از چوب درخت راش می باشد و نقش های برجسته ای که بر روی آن ایجاد می کنند هم با منبت کاری ساخته شده اند. نشیمن این سبک از مبلمان از چرم می باشد که برای لایه های آن از فوم سرد بکار می برند. فوم سرد قابلیت ارتجاعی دارد و پس از استفاده به حالت اولیه برمیگردد.

– رنگی که برای مبلمان اداری کلاسیک در نظر میگیرند رنگ های گرم است مانند قهوه ای سوخته، زرشکی، قهوه ای شکلاتی و یا طلایی اما چون این مبلمان به صورت سفارشی تولید می شوند رنگ هایی به جز موارد ذکر شده هم میتواند داشته باشد. رنگ چوب و رنگ پارچه هر دو کاملا سلیقه ای هستند.

– موضوع مهم در انتخاب یک مبلمان اداری کلاسیک هزینه آن است. که در حالت کلی می توان گفت هزینه بالاتری نسبت به سایر مبلمان ها دارند. اما چون طول عمر بیشتری دارند صرف هزینه برای این مبلمان کار بیهوده ای نخواهد بود.