فعلا نخرید.حباب بازار خودرو بزرگتر شد

رییس اتحادیه صنف نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران گفت : به دلیل افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی طی چند روز اخیر ، نرخ خودرو با افزایشی غیر منطقی روبرو شده است.این در حالی است که این افزایش قیمت ها مورد تایید صنف نمایشگاه داران نیست و باید کاهش یابد.

سعید موتمنی گفت : به دنبال بالا رفتن قیمت ارز غیر رسمی سایر بازار ها نیز با نوساناتی غیر معقول مواجه میشوند و تحت تاثیر قرار میگیرند.

وی با بیان اینکه نرخ واقعی دلار بین ۷ تا ۸ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت هرچه زودتر بازار ثانویه ارز را راه‌اندازی کند تا قیمت دلار در بازار غیررسمی کاهش یافته و به نرخ واقعی خود برسد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و نمایشگاه داران تهران در ادامه افزود : دنبال کاهش نرخ ارز در بازار غیر رسمی شاهد کوچک شدن حباب قیمت خودرو و سایر کالاها بودیم.

وی در ادامه گفت : مردم نیز به قیمت غیر واقعی ارز واقف هستند و میدانند که قیمت های ارز غیر واقعی است و عملا هیچگونه خرید و فروشی در بازار صورت نمیگیرد و منتظر ثبات قیمت ارز هستند.

وی با بیان اینکه دولت باید بجای ارائه ارز ارزان و غیر واقعی ۴۲۰۰ تومانی ، قیمت ارز غیر رسمی را به شکل واقعی متعادل کند ، تصریح کرد:

متاسفانه شاهد بودیم پس از اینکه بسیاری از شرکت ها کالاهای وارداتی را با دلار ۴۲۰۰ تومانی خریداری و وارد کردند ، آنها را با دلار غیر رسمی فروختند .بنابراین مهمترین اقدام در این شرایط راه اندازی بازار ثانویه برای کاهش حباب ارز است.