خطر مرگ با کندن موی بینی

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که موی بینی خود را بطور مکرر میکنید و فکر میکنید خطری ما را تهدید نمیکند باید بگویم که خطر مرگ در یک قدیمی شماست!

تمام افراد از اینکه موی بینی شان از حفره های بینی خارج شود بدشان میاید .به همین دلیل اقدام به کندن موی بین خود میکنند .اما این کار برای مغز انسان شوک اور است و ممکن است حتی موجب مرگ انسان شود.

کندن موی بینی

موهای بینی به منزله فیلتر عمل میکنند و جلوی ورود گرد و غبار ، باکتری ها ، ویروس ها ، و یا حتی مواد سمی را میگیرند.انسان در مواجه با این اقلام با عطسه باعث خروج آنها به بیرون میشود.

هرچه این موها متراکم تر باشند بهتر است.بر اساس تحقیق محققان احتمال ابتلا به آسم در افردی که موی بینی کمتری دارند ۳ برابر افرادی است که موهای بینی پر پشت تری دارند.

اولین خط دفاعی انسان در برابر عوامل نامطلوب خارجی موهای بینی است.پس از آن و در پشت آن مژک ها هستند .مژک ها رشته های کوچک مویی هستند که که حرکات به عقب و جلویی دارند.

این مژک ها گرد و غبار و مولکول های مضر احتمالی را به سمت گلو انتقال میدهند.

موهای بلند بینی در ظاهر افراد تاثیر منفی دارد به همین دلیل بسیاری افراد موهای بینی خود را با قیچی کوتاه میکنند.

خطر مرگ در زمان کندن موهای بینی در کمین شماست

ساختار داخلی بینی از مژک هایی تشکیل شده که مواد موکوزی را از قسمت جلوی بینی به انتهای آنها حرکت میدهند.

موکوز خطی دفاعی است که در برابر گرد و غبار و میکروب ها مقاومت و سپس وارد معده و سپس توسط اسید معده تجزیه میشوند.
موهای بینی در برابر ذرات بزرگتر گرد و غبار مقاومت میکنند .

محققان میگویند میکروب هایی که توسط موهای بینی جذب میشوند در مجاورت پیاز مو و نزدیک حفره هایی که از آن خارج میشوند تجمع میبایند. زمانی که موی بینی از ریشه کنده شود پیاز آن صدمه می بیند و مسیر ورود میکروب ها به بدن هموار می شود.

این میکروب ها که بسیار پر خطر هستند با کندن مو وارد بدن میشوند و باعث عفونت میشوند.اما داستان به همینج ختم نمیشود.به دلیل اینکه رگ های بینی در نهایت به رگ های مغز میرسند این عفونت های یاد شده به دلیل عفونت های یاد شده به شکل آبسه مغز و مننژیت ظاهر میشوند.

دانشمندان ناحیه منتهی به بینی در صورت را “مثلث خطر” نامیده و در باره خطرات یاد شده در این ناحیه به مردم هشدار داده اند.