خبر خوش برای زوج های جوان

احمد مازنی در تشریح جلسه امروز (دوشنبه ۱۷ دی) کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کمیسیون متبوعش مصوبات مهمی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ در حوزه فرهنگ داشت، گفت: بر این اساس در کمیسیون برای ماه عسل زوج های جوان تصویب شد، مبلغ ۵ میلیون تومان با مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از منابع قرض الحسنه بانک‌‎های عامل در نظر گرفته شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مبلغ برای زوج‌هایی است که برای نخستین بار ازدواج کرده و برای گردشگری داخلی است، افزود: این پیشنهاد با هدف افزایش ترغیب ازدواج و رونق گردشگری اتخاذ شده است که در صورت تصویب در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس در قابل بودجه سال ۹۸ تبدیل به قانون خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در کمیسیون فرهنگی مصوب شد که تسهیلات قرض الحسنه وام ازدواج برای هریک از زوجین از ۱۵ به ۲۵ میلیون تومان ارتقا پیدا کند که با این کمک وام ازدواج عروس به علاوه داماد به ۵۰ میلیون تومان برسد.

مازنی اضافه کرد: در همین زمینه و به موازات همین پیشنهاد، مصوبه دیگری نیز جهت ارائه به کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس به تصویب رسید که بر اساس این طرح برای پسرانی که در زیر ۲۴ سالگی ازدواج کنند مبلغ ۳۰ میلیون تومان و برای پسرانی که بیش از ۲۴ سال سن دارند مبلغ ۲۰ میلیون و برای دختران نیز در هر سنی که باشند ۲۰ میلیون تومان تخصص میباید.بنابراین در صورتیکه پسران زیر ۲۴ سال ازدواج کنند جمع مبلغ وام ۵۰ میلیون تومان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: این پیشنهادات در کنار سایر مصوبات کمیسیون فرهنگی مجلس، جهت ارائه به کمیسیون تلفیق مجلس تدوین شده است که سه عضو کمیسیون فرهنگی در تلفیق، از این پیشنهادات دفاع خواهند کرد.