حرکات ورزشی برای دیسک کمر

۵ حرکت ورزشی برای بهبود دیسک کمر

ورزش‌هایی که برای بهبود دیسک کمر انجام می‌دهید را باید به آرامی انجام دهید. اشتباه انجام دادن ورزش نه تنها به بهبودی شما کمک نمی‌کند بلکه ممکن است ضرر هم داشته باشد.
۱- بر روی شکم خود به صورت دمر بخوابید. بالا تنه خود را با استفاده از آرنج به سمت بالا بکشید و پایین تنه خود را بر روی زمین نگه دارید تا ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و دوباره به صورت دمر بخوابید. این حرکت را ۲۰ بار پشت سر هم تکرار کنید.

ورزش برای دیسک کمر – ورزش

ورزش برای دیسک کمر – ورزش

۲- به پشت بخوابید و زانوهای خود را جمع کنید، کف پاهای شما باید بر روی زمین قرار داشته باشد. یک بالش را با دو دست خود در بالای سرتان نگهدارید. بالش را یکبار به سمت راست بدن و یکبار به سمت چپ بدنتان ببرید. این حرکت را ۲۰ بار تکرار کنید.
۳- به پشت بخوابید و زانوان خود را جمع کنید، کف پاهای خود را باید بر روی زمین بگذارید. زانوهای خود را یکبار به سمت راست و یکبار به سمت چپ ببرید، بالا تنه خود را ثابت نگهدارید.
۴- درحالت چهار دست و پا قرار بگیرید به طوری که دست‌هایتان زیر شانه و زانوها زیر مفصل ران قرار داشته باشد.
بعد از عمل دم در حین نگاه کردن به سقف، اجازه دهید شکم به سمت پایین بیفتد. در این حالت ۲ ثانیه بمانید. نفس را بیرون بدهید و قوس کمر را تا جایی که باعث ایجاد درد نمی‌شود و می‌توانید زیاد کنید.

ورزش دیسک کمر - ورزش

ورزش دیسک کمر – ورزش

اگر احساس درد کردید نشانه‌ی آن است که در انجام این حرکت زیاده‌روی کرده‌اید.
۵- بر روی پشت بخوابید و زانوهای خود را جمع کنید، کف پاهایتان باید بر روی زمین قرار داشته باشد. دستان خود را بر روی رانتان قرار داده و به یک نقطه در سقف نگاه کنید و با بالا آوردن بالا تنه خود دستان خود را به زانوهایتان برسانید و دوباره بالا تنه خود را پایین بیاورید. این عمل را ۲۰ بار تکرار کنید.