حباب دلار می ترکد

به نقل از محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمسیون اقتصادی مجلس : حجم بالای واردات بی‌انضباطی در تخصیص ارز، جلوگیری از توقف صادرات و نابودی شرکت‌های صادرکننده از جمله نتایج مخرب تک نرخی کردن ارز بود و حالا پس از سه ماه ونیم دولت بالاخره محور‌های طرح دو فوریتی مجلس را تایید نموده است.

وی با اشاره به بسته ارزی دولت بیان کرد : این سیاست ها می تواند در شرایط فعلی کارساز باشد.وی در ادامه گفت : ما از روز اول به دولت هشدار دادیم اما دولت به آنها توجهی نداشت .اگر آن زمان به این موارد اهمیت داده میشد ، امروز خیلی از مشکلاتی که با آن مواجه ایم را نداشتیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت بر تک نرخی شدن ارز اصرار داشت تصریح کرد : بی انضباطی در تخصیص ارز ، حجم بالای واردات به کشور ، توقف صادرات و بسته شدن شرکت های صادر کننده از جمله نتایج مخرب تک نرخی شدن ارز بود و حالا پس از سه ماه ونیم دولت بالاخره محور‌های طرح دو فوریتی مجلس را تایید کرده است و قصد دارد آن را اجرا کند.

پورابراهیمی در ادامه افزود : به احتمال زیاد قیمت دلار شکسته خواهد شد.اما در حال حاضر قادر به اعلام قیمت در این باره نیستیم. اما انتظار داریم این رقم به ۵۰ درصد بالاتر از نرخ ترجیحی برسد.