توزیع کارت نقدی خرید بین ۲۵ میلیون نفر

به گفته رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای ، دولت قصد در اختیار گذاشتن بسته های حمایتی در اختیار خانواده ها را دارد بدین ترتیب که مبلغی نقدی و غیر قابل برداشت به حساب سرپرست خانوار واریز که میتوان در ازای آن کالا خریداری نمود.

امیر خسرو فخریان در مورد توزیع اقلام خصوصی بیان کرد: با توجه به گستردگی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شیوه کاری و قابل اعتماد بودن این فروشگاه‌ها دولت تصمیم گرفت پخش اقلام اساسی و کالای‌های کوپنی را به‌عهده این مجموعه بگذارد.

وی در ادامه افزود: مطابق هماهنگی‌ای که با وزارت رفاه انجام دادیم قرار است ۹ هزار فروشگاه برای این امر هماهنگی های لازم را بعمل آورند که تا پایان این ماه تمام هماهنگی ها برای توزیع این بسته های حمایتی انجام خواهد گرفت.

وی در مورد فروش اقلام اساسی به خانواده ها گفت : دولت تصمیم دارد کالاهای اساسی را به صورت غیر نقدی و با واریز مبلغی غیر نقدی به حساب سرپرست خانوار انجام دهد که تا سرپرست ها بتوانند اجناس را خریداری نمایند.

فخریان تصریح کرد: ما همیشه کنار دولت برای تنظیم بازار بوده‌ایم و الآن هم به‌صورت مقطعی در بازار گوشت و مرغ همکاری داریم اما در مورد بسته حمایتی هنوز هیچ آیین‌نامه و دستورالعملی به ما نرسیده  است اما چیزی که واضح است این است که این بسته ها تمام دهک ها را شامل نمیشود و برخی از دهک ها از آن بهره مند میشوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این مبلغ در اختیار همه افرادی که از دولت یارانه دریافت می‌‌کنند قرار خواهد گرفت، گفت: خیر زیرا امار کسانیکه این بسته ها را دریافت میکنند ۲۵ میلیون نفر است و شامل تمام افرادی که از یارانه برخوردارند نمیشود.

فخریان در ادامه بیان کرد: بودجه بسته سبد حمایتی که شامل حال افراد تحت سرپرستی سازمان ها هستند تا پایان هفته به حسابشان واریز میشود.