تشخیص سلامت قلب در کمتر از یک دقیقه



سلامت و ادامه ی حیات تمامی موجودات زنده به قلب ، این عضو حیاتی بستگی دارد.یکی از راه های اصلی سلامت قلب ، تغذیه مناسب و ورزش است.

در این مقاله راهکاری را به شما رائه میدهیم که در مدت یک دقیقه سلامت قلبتان را چک نمایید.

در جامعه صنعتی امروز بیماری های قلبی _عروقی در راس شایعترین بیماریهای گریبانگیر جامعه بشری است و آمار مرگ و میر بالایی را از آن خود کرده است.شیوع بیماری هایی نظیر دیابت ،مصرف دخانیات ،استرس ، کم تحرکی و تغذیه نامناسب باعث دامن زدن بیشتر به این مشکل است.

متخصصان قلب و فیزیولوژی صحت تست زیر را تایید نموده اند.شما نیز میتوانید با انجام این روش ساده در خانه از سلامت قلب خودتان اطمینان حاصل نمایید.

برای انجام این تست:

روی زمین بنشینید و پاهایتان را دراز کنید .حالا سعی کنید نوک انگشتان دستتان را به انگشت های پاهایتان برسانید.اگر موفق به انجام این کار شدید ، یعنی قلب سالمی دارید.

محققان این تست ها را بر روی ۵۲۶ شرکت کننده بین ۲۰ و ۸۳ ساله در ایالات متحده آمریکا(تگزاس شمالی) انجام دادند، در تمام طول تحقیقات فشار خون و سلامت قلب و عروق شرکت کنندگان از نزدیک مورد بررسی قرار می گرفت.

در پایان این تحقیقات ، محققان دریافتند بین انعطاف بدن و سلامت قلب افراد بویژه افراد بالای ۴۰ سال ارتباط وجود دارد.همچنین آنها کشف، آنها تایید کردند، افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند قادر به لمس انگشتان پای خود نیستند.

محققان میگویند اگر در حالت نشسته نتوانستد با نوک انگشتانتان ، انگشتان پایتان را لمس کنید لازم است هرچه سریعتر به یک متخصص قلب مراجعه کنید.