انتقال نرگس محمدی به پزشکی قانونی

محمود بهزادی راد روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت:با توجه به اینکه پزشکان درخواست جراحی موکل را داشتند ،وی را چند روز پیش جراحی نمودیم.به همین دلیل منتظریم تا وی را از زندان به بیمارستان منتقل نموده تا مراقبت ها را از وی به عمل اوریم.

این وکیل دادگستری افزود: درخواست انتقال موکلم به بیمارستان را دادیم اما دادیار می گوید باید بهداری زندان موافقت کند و بهداری نیز می گوید این موضوع باید تحت موافقت دادیار قرار گیرد.

بهزادی راد با بیان اینکه دادستانی تهران هنوز به نامه اخیر موکلش در خصوص آزادی مشروط پاسخی نداده است، گفت: با توجه به وخامت بیماری موکل و طبق هماهنگی های صورت گرفته، نرگس محمدی ساعت هشت صبح روز چهارشنبه هفته جاری برای معاینه به کمیسیون پزشگی قانونی منتقل می شود تا در طول این کمیسون در مورد عدم تحمل کیفر به دلیل بیماری نصمیم گیری صورت پذیرد.

وکیل مدافع نرگس محمدی افزود: در صورتی که کمیسیون پزشکی قانونی معتقد باشد، موکلم به خاطر بیماری توانایی تحمل کیفر را ندارد،باید از زندان مرخض شود.

نرگس محمدی روزنامه نگار و فعال مدنی است که به اتهام تاسیس کمپین لگام (لغو گام به گام اعدام) و چند اتهام دیگر به ۱۰ سال حبس قطعی محکوم شده است.

او چهارم مهر امسال به دلیل اینکه حال پدرش نامساعد بود از زندان مرخض شد و سپس به زندان بازگشت.

به گفته بهزادی راد، نرگس محمدی ۶ سال و هشت ماه از ۱۰ سال محکومیت خود را گذرانده و مشمول آزادی مشروط است.