انتظار داریم قیمت دلاربین ۷ تا ۸ هزار تومان به ثبات برسد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت:پس از اجرای بسته جدید ارزی توسط دولت با نوساناتی مواجه خواهیم بود ،اما پس از مدتی با رقمی بین ۷ تا ۸ هزار تومان مواجه خواهیم بود.

به گفته محمد حسینی تراز تجاری کشور در چهار ماه نخست امسال از میزان قابل قبولی برخوردار بوده است.وی ادامه داد : با توجه به میزان صادرات غیر نفتی و میزان واردات و ارز حاصل از فروش مواد نفتی، می طلبید برای آن که نقدینگی کشور  در برابر قیمت ارز خارجی  منجر به نوسانات ارزی نشود بازار ثانویه برای ارزهای صادراتی ایجاد شود و تعدادی از صرافی ها زیر نظر بانک مرکزی فعال شوند.

نماینده مردم تفرش در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت دلار باید قابلیت پاسخگویی به تقاضای تولیدکنندگان واقعی را داشته باشد، گفت: باید نرخ دلار رقم معقول و قابل قبولی باشد که نیاز تمام متقاضیان از جمله تولید کنندگان و وارد کنندگان مواداولیه را پاسخگو باشد به نظر می رسد که با بسته جدید ارزی به شرایط اولیه بر گردیم.

دلار به کانال ۷ هزار تومان وارد می شود.

او در ادامه خاطر نشان کرد : پس از اجرای بسته جدید ارزی توسط دولت با نوساناتی مواجه خواهیم بود ،اما پس از مدتی با رقمی بین ۷ تا ۸ هزار تومان مواجه خواهیم بود.

این نماینده مجلس با اشاره به ایراداتی که در بازار ثانویه وجود دارد گفت : عملکرد خاصی را از بازار ثانویه تا به امروز مشاهده نکرده ایم.پس از اینکه دلار تک نرخی شد و خرید و فروش ارز در بازار قاچاق اعلام شد ،فضای ارزی در کشور ملتهب شد.اما پس از اعلام ارز ثانویه و تزریق ارز صادرات ناشی از پتروشیمی ها به بازار ارز ثانویه ، انتظار کاهش قیمت دلار را داریم.

دلار دو نرخی شده

حسینی گفت :در حال حاضر دو نرخ برای دلار وجود دارد ، دلار دولتی و دلاری که داخل بازار ثاویه و صرافی ها داد و ستد میشود.نرخ دلار برای بازار ثانویه و برای صرافی ها یکسان است .اما ممکن است این قیمت در کوچه پس کوچه های فردوسی با اختلاف ۱۰۰ تومان داد و ستد شود.

برخی صرافی ها فعال می شوند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص تعداد صرافی هایی که فعال می شود، توضیح داد: تعدادی از صرافی ها مدنظر بانک مرکزی در سیاست ارزی جدید فعال می شود این صرافی های شرایط پیوستن به سامانه نیما را دارند و باید دید بانک مرکزی برای باقی صرافی ها چه برنامه ای دارد.