آغاز فروش گوشت اینترنتی از پنجشنبه;هر کد پستی ۳ کیلو

رضا سالمی مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران اظهار کرد: برای توزیع محصولات پروتئینی شامل گوشت قرمز و مرغ  گرم و منجمد، طرح فروش اینترنتی این دو محصول در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی افزود: یک فروشگاه اینترنتی به‌نام به‌روزرسان در این ارتباط راه‌اندازی شده است و فروشگاه جدیدی نیز از روز چهارشنبه به‌نام یخچال راه‌اندازی می‌شود؛ با این دو فروشگاه اینترنتی، از پنج‌شنبه به مردم خدمات ارائه می‌شود تا مردم بتوانند محصولات مورد نیاز خود را پس از خریداری درب منزل تحویل بگیرند.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه داد: دولت به‌دنبال آن است که توزیع خود را از روش سنتی موجود به‌تدریج به‌سمت توزیع اینترنتی ببرد؛در این روش توزیع ،فروش بر اساس کد پستی صورت میگیرد و به هر خانوارد بر اساس کد پستی آن ها ۳ کیلو گوشت اختصاص میابد.

ور در ادامه افزود در صف های اخیر افراد زیادی وجود دارند که به دلیل تفاوت قیمت گوشت دولتی با بازار در صف ایستاده و خرید میکنند و نیازی به این گوشت ندارند.لذا شیوه توزیع خود را تغییر داده ایم.

سالمی گفت: در این طرح جدید، دیگر یک خانواده پنج‌نفره نمی‌تواند با ۵ کد ملی ۵ سهمیه گوشت قرمز به‌نرخ دولتی را خریداری کند و تنها بر هر خانواده یک سهمیه و بر اساس کد پستی اختصاص می‌یابد.

در ادامه افزود در حال حاضر تنها گوشت قرمز در سایت عرضه خواهد شد که در آینده گوشت مرغ نیز به محصولات افزوده خواهد شد.

سالمی گفت: قیمت هرکیلوگرم گوشت منجمد (گوساله برزیلی) ۲۹ هزار تومان، گوشت گرم حدود ۴۰ هزار تومان اما بر اساس قطعه خریداری‌شده مانند سردست، ران و کشورِ واردشده قیمت متفاوتی دارد و مرغ ۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

سالمی درباره قیمت قطعات مختلف قیمت گوشت گرم وارداتی گفت: قیمت این محصولات با توجه به اینکه از کشورهای مختلفی آمده، متفاوت است و افراد برای آگاهی از قیمت‌ها به فروشگاههای اینترنتی یادشده مراجعه کنند.

وی اظهار داشت که در طرح فروش اینترنتی گوشت قرمز به هر خانواده بر اساس کد پستی ۲ تا ۳ کیلوگرم گوشت قرمز (در ماه) بر اساس نرخ‌های مصوب دولت تحویل داده می‌شود.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: در حال حاضر به اندازه کافی گوشت وجود دارد اما هجمه ای که در تقاضا وجود دارد موجب بر هم خوردن تعادل گردیده و مردم فکر میکنند که در بازار کمبود وجود دارد.

بنابر این گزارش بر اساس مراجعه‌ای که به یکی از سایت‌های مربوطه شده، بخش عرضه گوشت با قیمت تنظیم‌بازاری هنوز فعال نشده است.