چند ایده جالب برای تزیین غذا

برای تزئین ظروف غذای خود از ایده های زیر بهره مند شوید و مهمانان خودرا شکفت زده نمایید.

تزیین سالاد

روش هایی که در این مطلب برایتان اماده نموده ایم روش هایی بسیار آسان و در عین حال خلاقانه می باشد که هر شخصی به راحتی می تواند آن را انجام دهد و کار سختی و پیچیده ای نیست.

۱ – توسط گوجه فرنگی گیلاسی قلب درست کنید.بدین صورت که آن ها را از وسط بریده و دو نیمه را بصورت برعکس با خلال دندان به یکدیگر متصل نمایید.

۲- هویج یا خیار را به شکل گل رز تزیین کنید.به این شکل که خیار یا هویج را بصورت حلقه ای بریده و بمدت یک ساعت داخل اب نمک قرار دهید تا حلقه ها انعطاب پذیر شوند.حال ورقه ها را کنار هم طوری بچینید که لبه های ورقه ها روی یکدیگر بیاید و به اندازه ۷ – ۸ ورقه را بر روی هم قرار دهید .سپس از انتها شروه به لوله کردن برگ ها نمایید و در انتها گل را به سیله یک خلال دندادن ثابت نمایید.

۳ -برای تزیین میوه ؛ بستنی و یا سالاد میوه می توانید توت فرنگی سفت همراه با برگش را داخل یک عدد خلال دندان فشار دهید و با چاقوی تیز از پایین توت فرنگی ها را به صورت برگ برگ ببرید و در آخر به شکل گل در تزیین استفاده کنید.

۴- سر یک فلفل دلمه را ببرید و داخل آن را خالی نمایید.سپس سس سالاد را داخل آن بریزید و یک قاشق درون سس قرار دهید.حال یک ظرف سس طبیعی و اشتها آور دارید!

۵-سوسیس های کوتاه و کوکتل  را از وسط به صورت کج میبریم سپس یکی از برشها رو بچرخونید و طوری از سطح مقطع دو برش رو کنار هم قرار بدید که شکل قلب به خودش بگیرد و با یک خلال دندان از سمتی که سوسیس ها را بریدیم به هم وصل میکنیم و سرخ میکنیم .

– سوسیس های بلند و آلمانی را نیز از وسط برش میدهیم. طوری که چند سانت تا به ته سوسیس بریده نشود و سوسیس به دو قسمت تبدیل نشود. سپس با یک خلال دندان دو طرف سوسیس را برعکس به شکل قلب به هم وصل میکنیم و در ماهیتابه روغنی قرار میدهیم و داخلش یک عدد تخم مرغ میشکونیم و اجازه میدهیم سرخ شوند و این سوسیس تخم مرغ خوشمزه و خوشگل را برای پذیرایی در صبحانه یا عصرانه استفاده میکنیم.