چند اصول اولیه در دکوراسیون داخلی

چند اصول اولیه در دکوراسیون داخلی

طبق نظر طراحان داخلی حرفه ای و بزرگی که در دنیا در زمینه های طراحی داخلی منزل و یا محیط اداری فعالیت می کنند ، قانون خاصی را برای یک تغییر چیدمان خاص و یا تغییر دکوراسیون داخلی وضع نمیکنند. در حقیقت مهمترین نکته ای که برای طراحی داخلی منازل وجود دارد، سلیقه شخصی هر فرد است. اما در دکوراسیون داخلی همیشه باید تعادل برقرار باشد. این تعادل باید بین رنگ و ها و الگو های داخل منازل وجود داشته باشد. در این مقاله می خواهیم شما را چند اصول اولیه در دکوراسیون داخلی آشنا کنیم.

بررسی چند اصول اولیه در دکوراسیون داخلی

  1. پرهیز از وسایل اضافی

هیچ وقت وسایلی را که میدانید به مدت طولانی استفاده نمی کنید را در محیط قرار ندهید. اگر در خانه بوفه و یا کتابخانه دارید سعی کنید تا هارمونی وسایل و نظم را رعایت کنید. در کتابخانه ها میتوانید در هر طبقه کتاب های مرتبط و با موضوع یکسان قرار دهید و در بوفه در هر طبقه باید ظروف با جنس یکسان گذاشته شوند. مثلا در یک طبقه ظروف چینی و در طبقه دیگر ظروف کریستالی را قرار دهید.

  1. هنر پوشاندن نواقص

یکی از هنر های طراحان داخلی این است که می توانند نقص های یک خانه را شناسایی و بررسی کنند. اگر مثلا سقف خانه ای کوتاه باشد، با آویزان کردن پرده های بلند، سقف و دیوار ها را بلند تر نشان می دهند و یا اگر در قسمتی از دیوار خانه لکه وجود داشت و یا قسمتی از گچ دیوار ریخته بود، میتوانید با آویختن تابلو و یا گذاشتن مبل این نواقص را بپوشانید.

  1. تعادل را در محیط برقرار کنید

در خانه ها و منازل باید همیشه تعادل برقرار باشد، این گونه که بر روی دیوار های بزرگ میتوان تابلو های کوچک و یا در مقیاس های مختلف نصب کرد و در کنار پنجره های بلند، مجسمه های بلند قرار دهید.

مقالات مرتبط : “مبلمان اداری

چند اصول اولیه در دکوراسیون داخلی

  1. تناسب در به کار بردن رنگ ها

برای اینکه در خانه محلی برای بازیابی آرامش و محیطی صمیمی به وجود آورید باید بتوانید رنگ های متفاوت را استفاده کنید. رنگ های مکمل همیشه حس ارامش بخش در اتاق نشیمن القا می کنند.

  1. تغییر ارتفاع های مختلف

اگر محیط داخلی اتاق و یا منزل شما کوچک است میتوان از اصول روان شناسانه کرد و فضا را بزرگ تر نشان داد. در اتاق های کوچک توصیه می کنند تخت ها را با تاج بلند انتخاب کنید.

  1. سایز مناسب برای وسایل

برای منازل با متراژ های مختلف باید وسایل متناسب با آن متراژ تهیه شود. مثلا در خانه هایی که پذیرایی کوچکی دارند، مبلمان کلاسیک اصلا به درد نمیخورند و برای کاناپه های بزرگ باید میز بزرگ هم انتخاب کرد.

مقالات مرتبط : “شناخت انواع سبک در دکوراسیون داخلی

  1. نور پردازی مناسب

نور پردازی یکی دیگر از مهم ترین معیار ها در طراحی دکوراسیون داخلی است. برای داشتن محیطی صمیمی از نور های ملایم در خانه ایجاد کنید.

  1. استفاده از آرک و گچ بری

برای دیوار ها و برای سقف ها گچ بری های زیبا انتخاب کنید. این گچ بری ها میتوانند ظاهری زیبا را ایجاد کنند و یک زیبایی بصری در محیط ایجاد کند.