پس از مشاجره با این روش آرام شوید

طبق مطالعات انجام شده ، محققان به این نتیجه رسیدند که نور آبی کمک شایانی در کم کردن استرس های پس از مشاجرات میکند.
به گزارش سایک نیوز ،قبلا فکر میکردم نور آبی باعث بیدار ماندن ما میشود و همچنین باعث از بین بردن باکتری ها و کنترل پسوریازیس میشود.
پسوریازیس ،صدفک یا داءالصدف نام های یک بیماری خود ایمنی هستند.این بیماری زمانی رخ میدهند که دستگاه ایمنی بدن سیگنالهای استباه مخابره میکنند.
این سیگنالها سرعت چرخه رشد سلولهای پوست را تسریع میکنند.یعنی سرعت رشد آنها بیشتر از سرعت تخریب آنها است.این بیماری واگیر دار نیست.
اخیرا محققان به این نتیجه رسیده اند که نور آبی علاوه بر این موارد که ذکر شد ، این امکان را میدهد تا استرس افراد را پس از تجربه تلخ مشاجرات ،با سرعت بالاتری نسبت به دیگر نورها آرام کند.
طبق گفته محققان استرس حاد ،یک استرس شدید و کوتاه مدت است که ر طول روابط اجتماعی افراد یا ارتباطات بین فردی بوجود میاید.مثل زمانیکه با یک نفر بحث میکنید یا تحت فشار انجام کاری قرار میگیرید.
در طی یک آزمایش، ۱۲ داوطلب سالم ۱۸ تا ۳۷ ساله تحت چنین استرسی قرار گرفتند و سپس به یک اتاق “رنگ‌درمانی”( Chromotherapy) برای انجام تمرینات آرامش‌بخش رفتند.
در این اتاق هیچ وسیله ای بجز یک نور وجود ندارد.برای نیمی از افراد مورد آزمایش به مدت ۱۰ دقیقه نور سفید تابیده شد و سپس به مدت ۱۰ دقیقه نور آبی شد.
در این اتاق محرکی به غیر از نور LED وجود ندارد. برای نیمی از افراد آزمایش، این نور به مدت ۱۰ دقیقه سفید بود و سپس ۱۰ دقیقه آبی رنگ شد. در حالی که برای نیم دیگر افراد ابتدا نور آبی تابیده شد و سپس نور سفید.در همان حالت افراد مورد بررسی قرار گرفتند; در این زمان زیست سیگنال‌هایی مانند فعالیت قلب و مغز با استفاده از الکتروکاردیوگرام(دستگاه نوار قلب) و الکتروانسفالوگرام(دستگاه نوار مغز) کنترل می‌شد.
پس از مشاهدات انجام شده در زمان اتمام آزمایش ، متوجه شدند افرادی که ابتدا نور آبی دریافت نموده بودند ، سریعتر از افرادی که ابتدا نور سفید دریافت کرده بودند به آرامش رسیدند.
کسانیکه در معرض نور آبی قرار گرفته بودند بطور میانگین ظرف مدت ۱ دقیقه آرامش یافتند.در حالیکه افراد روه دیگر ظرف مدت ۳/۵ دقیقه به آرامش رسیدند.
الکتروکاردیوگرام(Electrocardiogram) یا نوار قلب به نمودار ثبت‌ شده تغییرات پتانسیل الکتریکی ناشی از تحریک عضله قلب گفته می‌شود که معمولا با مخفف ECG یا EKG مشخص می‌شود.
دستگاه الکتروکاردیوگراف،این نمودارها را بر روی نوار کاغذی خط داری که برای این کار طراحی شده است ، بطور دائم ضبط میکند.اطلاعات ضبط شده روی کاردیوگرام نشان دهنده امواج الکتریکی محرک قلبی است.به منحنی رسم شده «الکتروکاردیوگرام» میگویند.پزشکان از طریق بررسی این منحنی نحوه عملکرد قلب را مورد بررسی قرار میدهند.
در الکتروکاردیوگرام ،هر منحنی شامل سه موج است. موج p فعالیت الکتریکی دهلیزها، موج QRS فعالیت الکتریکی بطن‌ها و موج T استراحت بطن‌ها را نمایش می‌دهد. نوار مغزی یاالکتروانسفالوگرافی(Electroencephalography) یا الکترومغزنگاری، ثبت فعالیت الکتریکی مغز است. این تکنیک شامل اخذ سیگنال توسط الکترودهای سطحی، بهبود سیگنال(معمولا تقویت و حذف نویز)، چاپ سیگنال و آنالیز آن می‌شود. آنچه روی کاغذ چاپ می‌شود، الکتروانسفالوگرام نامیده می‌شود. این تحقیق توسط فرانسیسکو پلایو رهبری شد و اخیرا در مجله PLOS ONE منتشر شده است.