مصرف چای با لیمو ممنوع

اب لیمو به دلیل خواص پر شماری که دارد بسیار به خوردنش توصیه میشود، زیرا خواص و فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد، از جمله کاهش وزن، تقویت دستگاه ایمنی بدن، پاک‌سازی دستگاه گوارش، کم کردن التهابات بدن، افزایش نیروی بدن، تأثیرگذاری مثبت بر فرآیند متابولیسم و سوخت و ساز بدن ولی در صوریکه مصرف آن را بشکلی خودسرانه و بی رویه ادامه دهیم ممکن است مضراتی را به همراه داشته باشد.

۱- مصرف بیش از حد آب لیمو ممنوع

مصرف بیش از حد اب لیمو باعث از بین رفتن مینای دندان میشود زیرا اسید آن موجب خورده شدن مینا میشود. به طور کلی زیاده روی در خوردن موادی که حاوی اسیدهای خوراکی هستند، دندان‌ها را در مقابل آب سرد یا گرم حساس می‌کند. اگر دقت کنید متوجه خواهید شد،در صورتیکه آب لیمو را زیاد مصرف نمایید در هنگام خوردن مواد سردی مانند بستنی دچار مشکل خواهید شد..

۲- آب لیمو را با مایعات داغ مصرف نکنید

در صورتیکه آب لیمو با مایعات داغ مخلوط شوند موجب فعل و انفعالات شیمیایی در این ماده میشود که قدرت تخریب بر روی مینای دندان را بیشتر میکند.در صورت تمایل خوردن آب لیمو با مایعات سعی نمایید آن را با مایعات خنک مخلوط نمایید تا از اثرات سوء ان بکاهید.  

۳- بعد از خوردن آب لیمو مسواک نزنید

پس از خوردن آب لیمو تا یک ساعت از مسواک زدن خودداری نمایید .زیرا اسید اب لیمو در دهان پخش شده و با فشار مسواک بر روی دندان ها موجب تخریب کامل مینای دندان میشود.بنابراین بهتر است تا یک ساعت از مسواک زدن بپرهیزید.