مستند هاشمی زنده است ،منتقد هاشمی را هم عصبانی کرد

عباس سلیمی نمین عنوان نمود که با اسم این مستند مخالفم، نقدهای خود به این مستند را این طور دسته‌بندی کرد: ایراد این مستند این است که بعضا بجای انتقاد ،زحمات را نادیده گرفته و تند روی نموده است.

وی ادامه داد: در سال ۵۸، آقای هاشمی با مقام معظم رهبری به سفر حج رفتند که در مستند این بخش حذف شده است، و در مورد اینکه بخواهیم بگوییم هاشمی امام را مجبور به قبول صلح نامه نمود ،انتقاد به هاشمی نیست بلکه تحقیر امام است، مستند به موضوع مک فارلین وارد نشده است، برخی مونتاژها در فیلم خطاست آنجا که به‌نحوی تلاش می‌شود تا این را القا کند که هاشمی دارد برای بوش پدر دست میزند!

همچنین در مورد موسیقی که بر روی قسمت حج هاشمی قرار گرفته شده است در شان حج نیست،میتوانستند در مستند موضوع قرض هایی که گرفته شد را مطرح کنند اما اصلا در این مستند چنین موضوعی بیان نشد. نکته مهم این است که معتقدان به اقتصاد باز، به سیاست باز اعتقادی نداشتند و در نهایت اینکه درباره کنار رفتن آقای عارف، مستند به لحاظ تاریخی دچار اشتباه است. آقای عارف تحت فشار اصلاح‌طلبان و با دلخوری شدید کنار رفت. اما در مستند جوری القا میشود که گویی این کناره گیری برنامه ریزی شده بود.