سبک های دکوراسیون داخلی چیست

سبک های دکوراسیون داخلی چیست

اگر قصد دارید تا دکوراسیون داخلی را تغییر دهید، نیاز دارید تا یک سری اطلاعات از انواع سبک های موجود در دکوراسیون داخلی داشته باشید. چرا که اگر نتوانید یک نوع سبک مورد علاقه خود را در طراحی استفاده نمایید و چند نوع از سبک را در دکوراسیون خود استفاده کنید، موجب آشفتگی در محیط داخلی میشوید. برای این منظور در این مقاله قصد  داریم تا انواع سبک ها را در دکوراسیون داخلی مانند سبک مینیمال، کلاسیک، ایرانی، امروزی و … را بررسی کنیم و در آخر به یک نتیجه گیری درباره انتخاب سبک مناسب برسیم. برای انتخاب سبک متناسب با فضای داخلی حتما به سراغ بهترین شرکت دکوراسیون داخلی بروید.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون مدرن

در سبک مدرن از  چیدمانی با رنگ های روشن و خنثی استفاده می کنیم. وسایل به کار برده شده با شکل و انحنا های ساده و صاف و با استفاده از وسایل دیگری مانند شیشه و استیل بکار می روند. در این سبک، تمامی وسایلی که استفاده می شود از طراحی ساده ای برخوردار هستند و بیشتر وسایل و اشیا با جنس های شفاف انتخاب شده اند. به عنوان مثال گلدان ها بجای سفال از جنس بلور یا شیشه می باشند. برای آشنایی نحوه استفاده از این سبک در دکوراسیون اداری میتوانید مقاله “دکوراسیون داخلی اداری مدرن” را مطالعه کنید.

سبک دکوراسیون مینیمال

این سبک را بسیارنزدیک سبک مدرن می دانند چون سادگی در تمامی وسایل به چشم میخورد. اما چیزی که در این سبک بیشتر خودنمایی میکند به حداقل رساندن وسایل در چینش وسایل است. پالت های رنگی در سبک مینیمال به شکل خنثی و بیشتر وسایل را به رنگ سفید انتخاب می کنند. در ضمن سعی میکنند رنگ ها را به شکلی مکمل در کنار هم استفاه کنند که بتوانند فضا از حالت خنثی خارج کنند.

سبک دکوراسیون امروزی

بسیاری از افراد سبک امروزی را همان سبک مدرن می دانند ولی این دو سبک بسیار متفاوت از هم هستند. سبک مدرن در اوایل قرن بیستم شروع شد اما سبک امروزی در قرن معاصر آغاز شده است و نسبت به سبک مدرن از انعظاف پذیری بیشتری برخوردار است. به عنوان مثال در استفاده از مبلمان، می توانند از طرحی نیم دایره نیز  استفاده شود اما در سبک مدرن امکان پذیر نیست.

سبک دکوراسیون ایرانی/خاورمیانه

سبک ایرانی/خاورمیانه سبکی منحصر به فرد در نوبه خود در اصول طراحی دکوراسیون داخلی منازل است. در این سبک میتوان از گلیم ها و فرش های ایرانی که به رنگ قرمز لاکی هستند و با طرح های اسلیمی مزین شده اند، استفاده می شود. رنگ غالب در این طرح ها، رنگ های گرمی مانند قرمز و یا نارنجی است. همچنین برای استفاده از قاب عکس ها ،رومیزی و یا پرده های اتاق و پذیرایی از طرح های سنتی-اسلامی استفاده می شود. همچنین در این نوع از دکوراسیون داخلی استفاده از پشتی بسیار مرسوم است. اگر میخواهید در این سبک از مبل استفاده کنید، باید از مبل هایی با طرح ها لنگ و یا اسلیمی استفاده کنید.

سبک دکوراسیون صنعتی

سبک صنعتی از دوره های صنعتی کشور های اروپایی و خانه هایی در قرن ۱۷ و  ۱۸ میلادی گرفته شده است. در این سبک بعضی از اجزا به شکلی ناتمام استفاده می شوند به طوری که جلوه ساختمان های نیمه تمام صنعتی را نشان می دهد. برای مثال برخی دیوار ها را به شکلی ناتمام با اجر و سنگ می پوشانند. علاوه بر این مبل های چرمی در این سبک بسیار دیده می شود.

سبک دکوراسیونسنتی غربی

در این نوع سبک از چیدمان دکوراسیون داخلی، استفاده از مبلمان مجلل و تجملاتی به همراه تعداد زیادی لوازم و اشیا رایج است. برای تهیه وسایلی که مناسب این سبک باشد از پالت های رنگی متنوع، چوب هایی با رنگ های تیره و پارچه هایی از جنس مخمل با رنگ های تجملاتی و یا ابریشم استفاده می کنند.

سبک دکوراسیون ژاپنی

در سبک ژاپنی به هیچ عنوان از وسایل تجملاتی استفاده نمی شود. در این نوع سبک به جای تخت خواب از تشک استفاده میکنند و میز و صندلی ها را به شکلی کوتاه و مربعی تهیه می کنند. به جای در های لولایی، از درب هایی کشویی استفاده میکنند و تمامی پنجره ها نیز حالتی مشبکی دارند. تم رنگی که در این سبک استفاده میشود، اصولا رنگ های خنثی هستند ولی در صورت تمایل نیز میتوان از رنگ های گرم مانند قرمز و یا زرد نیز در ترکیب رنگ استفاده کرد.

سبک های دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون چینی

در سبک چینی سه عنصر اصلی سادگی ،انرژی و طبیعت در چینش وسایل بسیار رعایت می شود. به همین دلیل در بسیاری از وسایل سعی می کنند حتما از چوب استفاده کنند.  برای چیدمانی به سبک چینی از اصل فنگ شویی نیز استفاده میشود. عناصر مهمی که در فنگ شویی به کار میرود شامل باد ،آب ،خاک، چوب و فلز هستند. علاوه بر این باید به شدت از جمع شدن وسایل و اشیا نیز پرهیز شود.

سبک دکوراسیون شابی شیک

در این سبک از طرح های بسیار ساده و روستایی استفاده میشود.پارچه ها گلدار و ظریف انتخاب میشوند.این سبک به روحیات زنانه نزدیک است و حس سرزندگی خاصی را به فرد القا میکند.در این سبک مبلمان از طرح های قدیمی و با رنگ های روشن استفاده میشود.همچنین استفاده از وسایل تزئینی قدیمی نیز در این سبک رایج است.علاوه بر این ها رومیزی ها و یا حتی رو تختی ها با هنر قلاب بافی ساخته شده است.

سبک دکوراسیون هالیوودی

در سبک هالیودی تجملات جزء لاینفک طراحی است.استفاده از لوسترهای گرانقیمت و مبلمان لوکس در این طرح به چشم میخوردد.پارچه های مبلمان نیز از مخمل استفاده شده است.برای تزئینات نیز از عتیقه جات استفاده میگردد. پالت های رنگی مخصوص این طرح نیز قرمز ،بنفش و یا فیروزه ای است. همچنین برای قاب عکس ها نیز عکس بازیگان استفاده میشود.

سبک دکوراسیون کلاسیک

در سبک کلاسیک همیشه از مبلمان های به سبک کلاسیک با نقش های برجسته بر روی اجزای آن استفاده می کنند و به طور کلی برای تمامی وسایلی که می خواهند انتخاب شود شرط تجملاتی بودن وجود دارد. برای تزیین محیط داخلی نیز از مجسمه هایی با طرح افسانه ای استفاده می کنند. اگر تمایل دارید تا در محیط اداری خود از سبک کلاسیک استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم تا حتما مقاله “مبلمان اداری کلاسیک چیست” را مطالعه کنید.

سبک دکوراسیون روم باستان

در سبک روم باستانی که بسیار سبک زیبایی است، به جای استفاده از مجسمه های تزیینی کامل ، استفاده از مجسمه های سردیس رایج است. همچنین سقف ها به شکل نیم دایره ساخته شده اند. همچنین به جای استفاده از تابلو بر روی دیوارها ،از نقاشی بر روی دیوار استفاده میشود.در استفاده از مبلمان باید حداقل ها رعایت شوند و بجای مبلمان استفاده حداکثری از موزائیک ، نقاشی دیواری و اشیای عتیقه و دکوراتیو استفاده میگردد.برای نقاشی های دیوار و یا سقف ها از تصاویر گلادیاتورها و یا صحنه های جنگ استفاده میگردد.

سبک های دکوراسیون داخلی چیست