ساخت اپلیکیشن فروشگاهی مستقل بنام IG Shopping توسط اینستاگرام

در سالهای اخیر اینستاگرام قابلیت های زیادی را برای فروش اجناس در نظر گرفته بود که افراد میتوانستند از آن طریق نسبت به فروش محصولات خود اقدام نمایند.اما به تازگی در حال آماده سازی اپلیکیشنی است که توسط آن از خرده فروشی ها جنس بخرد.

انستاگرام که جزو زیر مجموعه های فیسبوک است قصد دارد برنامه ای بنام  IG Shopping را بسازد.به نظر میرسد مراحل ساخت این برنامه در مراحل ابتدایی آن است .توسط این برنامه افراد میتوانند وسایل مورد نیاز خود را از خرده فروشی های اطراف و یا مراکز بزرگتر خریداری نمایند.

تا این لحظه مدیران اینستاگرام اطلاعات خاصی در مورد این برنامه منتشر نکرده‌اند و حتی ممکن است تصمیمی جدید باعث شود که مراحل ساخت این اپلیکیشن متوقف شده و هرگز ساخته نشود؛ البته با توجه توانایی‌ها و منابع این شرکت، امکان ساخت یک فروشگاه بسیار موفق توسط آن ها وجود دارد.

اوایل سال جدید میلادی بود که اینستاگرام قابلیت های جدیدی را برای ۸ کشور فعال نمود که با استفاده از آن کسب و کارها می‌توانند برچسب قیمت اجناس خود را بر روی عکس محصول به شکل تگ قرار دهند. چند ماه بعد، برخی از شرکت ها توانایی پرداخت‌های الکترونیکی را داشتند که کاربران می‌توانستند با استفاده از آن رستوران و سالن مورد نظر خود را رزرو کنند و در ماه ژوئن، به بعضی برندها اجازه دادند تا محصولات خود را در استوری‌ها به فروش بگذارند.

همانطور که برای اپلود فیلم های طولانی برنامه ای جداگانه در نظر گرفته شده ، به نظر میرسد برنامه خرده فروشی نیز موفق عمل نماید.