زنان خانه دار نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

طی اعلام سازمان تامین اجتماعی مبنی بر تحت پوشش قرار دادن احاد مردم ، زنان خانه دار را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده است.

منصور آتشی مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در خصوص شرایط بیمه زنان خانه دار گفت:زنان خانه داری که سن آنان کمتر از ۵۰ سال است میتوانند نسبت به انعقاد قرار داد اقدام نموده و در صورتیکه سن متقاضی بیش از ۵۰ سال باشد منوط به پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سنی آنان محاسبه خواهد شد.

وی در ادامه افزود : زنان خانه داری که حداقل ده سال سابقه رداخت حق بیمه دارند نیز میتوانند بدون لحاظ نمودن شرط سنی ف نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرار داد اقدام نمایند.

آتشی با بیان اینکه نرخ حق بیمه و حمایت های بیمه ای در این نوع بیمه، همانند ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد خواهد بود، اظهار داشت: نرخ حق بیمه ١٤ درصد (١٢ درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ حق بیمه ١٦درصد (١٤درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ حق بیمه ٢٠ درصد (١٨ درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی است.

سازمان تامین اجتماعی با حدود ۴۲ میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، ۱۸ نوع انواع خدمات را به افراد تحت پوشش خود ارائه میدهد.

این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و ۳۵۶ بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از هزینه بیماران را بصورت رایگان ارائه میدهد.

بخش بیمه ای تامین اجتماعی دارای ۴۸۰ شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به خدمات تامین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.