زرد شدن ناخن ها را جدی بگیرید

۶ دلیل برای زردی ناخن ها وجود دارد که به خاطر آن حتما باید به پزشک مراجعه نمایید.پس اگر به سلامتی بدنتان علاقه دارید به سلامتی ناخن هایتان توجه نمایید.

زردی ناخن ها علت های متفاوتی دارد که من جمله میتوان به سوتغذیه یا عفونت اشاره نمود.پس تغییر رنگ ناخن هایتان را نادیده نگیرید.

از جمله عللی که برای زرد بودن ناخن ها ذکر شده عبارتند از:

عفونت های قارچی

یکی از نتایج شایع عفونت های قارچی ،تغییر رنگ ناخن هست که به دلیل تماس با عفونت ایجاد میگردد.برای جلوگیری از زرد شدن ناخن ها باید در برابر رطوبت و گرما محافظت نماییم.

سیگار کشیدن

سیگار به دلیل دارا بودن مواد سمی بسیار موجب زردی ناخن های شما میشود.

بیماری کبدی

ناراحتی های کبدی نیز میتوانند عاملی برای زردی ناخن ها باشند.زیرا بالا بودن سطح بیلی روبین در خون ،عاملی برای ایجاد زردی پوست و زردی ناخن است.

بیماری کلیوی

بالا بودن میزان بیلی روبین در خون موجب بوجود آمدن بیماری های کلیوی است یکی دیگر از مواردی که موجب زردی ناخن ها است وجود بیماری کلیوی است.

بیماری ریوی

تجمع مایع اضافی در ریه‌ها (Pleural effusion) نیز منجر به زردی ناخن ها می‌شود که باید به آن دقت شود و از نشانه‌های ظریف این بیماری است.

لاک تیره

استفاده طولانی مدت از لاک تیره به دلیل عدم اجازه به ناخن برای تنفس موجب زردی رنگ ناخن میشود.

چند روش طبیعی برای خلاصی از ناخن های زرد:

*لیموترش

لیمو ترش موجب روشن شدن سطح ناخن ها میشود .اما بدین منظور لازم است دستان خود را روزانه دو تا سه بار درون آب لیمو فرو ببرید.

*پراکسید هیدروژن

نصف فنجان آب را با چهار قاشق غذاخوردی پراکسید هدروژن مخلوط نموده و ناخن هایتان را دو دقیقه داخل آننگه دارید.

*جوش شیرین

مخلوط جوش شیرین، آب لیمو و روغن زیتون معجون فوق العاده ای برای رفع زردی ناخن هاست.

*خمیردندان حاوی سفیدکننده

برای سفید شدن ناخن ها هفته ای دو الی سه بار خمیر دندان را بر روی ناخن هایتان بمالید.فقط برای این کار خمیردندان باید حاوی سفید کننده باشد.

*روغن درخت چای

ماساژ ناخن با روغن درخت چای(روغن درخت چای Tea Tree Oil ،TTO، با نام علمی Melaleuca alternifolia بومی استرالیا است)یک روش فوق العاده برای سفید شدن ناخن ها و خاصیت ضد قارچی آن است.