راهنمای خرید لپتاپ

در بازار امروز که برای هر سلیقه و با هر بودجه ای انتخابی وجود دارد ، انتخاب یک محصول متناسب با نیاز و بودجه خود گاهی ممکن است انسان را سردرگم کند.در این میان این انتخای شاید برای سنین کمتر مانند دانش آموزان و یا دانشجویان کمی پیچیده تر باشد.به همین دلیل مدت زمان زیادی را صرف تحقیق و انتخاب یک مورد مناسب میکنند.

 حال قصد داریم با توجه به انتخاب های موجود در بازار جهانی به چند گزینه بسیار عالی و خرید مقرون به صرفه بپردازیم که برای دانشجویان بسیار مناسب است:

 Microsoft Surface Laptop را بعنوان اولین لپتاپ مورد بررسی انتخاب نموده ایم.این لپتاپ نکات مثبت و منفی بسیاری دارد .برخی مشخصات این لپ تاپ عبارت است از:

 کارت گرافیک : Intel HD 620 ،پردازنده Core i5-i7، رم  ۴GB-8GB ، صفحه نمایش: ۱۳.۵ اینچی ، حافظه داخلی : ۱۲۸GB – ۵۱۲GB SSD

این کانفیگ به راحتی از پس مصارف عادی یک کاربر عادی برمی یاد.باید در این میان طراحی بسیار خوب و صفحه نمایش با کیفیت را نکات مثبت این لپ تاپ دانست اما نبود بورت تایپ سی بدون شک برای برخی کاربران آزار دهنده خواهد بود.

لپ تاپ دوم در این میان Asus C300 است که بدون شک انتظار های زیادی از برترین برند لپ تاپ دنیا وجود دارد این لپ تاپ برترین باتری را در میان رقبای خود دارد. ویژگی های این لپ تاپ نیز عبارت است از:

پردازنده : دو هسته ای ۲.۱۶ گیگاهرتز Intel Celeron N2830  ، کارت گرافیک : Intel HD Graphics ، رم : ۲GB  ، صفحه نمایش: ۱۳.۳ اینچی با نسبت تصویر ۱۶ به ۹  ، حافظه داخلی : ۳۲GB SSD

از محاسن این لپتاب قدرت باتری و وزن مناسب آن برای کسانی است که نیاز به حمل و نقل هر روزه این وسیله دارند. اما محدودیت بزرگ این لپ تاپ دسترسی محدود به Chrome OS است.

سومین انتخاب اما از پرفروشترین انتخاب های جهان است و HP Spectre x360 همین لپتاپ است.

قلم این لپ تاپ از دید برخی کاربران بیش از هر قابلیت دیگری کاربردی است، البته ویژگی های دیگری این لپ تاپ دارد که به شرح زیر است:

پردازنده : ۱.۸ گیگاهرتز Intel Core i7-8550U   ، کارت گرافیک : Intel UHD Graphics 620 ، رم : ۸GB   ، صفحه نمایش: ۱۳.۳ اینچی با نسبت با کیفیت فول اچ دی   ، حافظه داخلی : ۲۵۶ GB SSD

اگر از نظر بودجه ای محدودیدت نداشته باشید ، این مورد بهترین انتخاب برای دانشجویان و دانش اموزان است.و وجود قلم در کنار یک صفحه نمایش با کیفیت خبر از یک انتخاب خوب را برای کاربران به همراه می آورد اما در این لپ تاپ به نظر یک مشکل کوچک وجود دارد و آن هم نوع کیبورد است که مورد استقبال برخی از کاربران قرار نگرفت.