دیزاین منازل کوچک

دیزاین منازل کوچک

شیوه طراحی و دیزاین دکوراسیون داخلی خانه های کوچکی که در آپارتمان ها هستند، دارای روش بخصوصی است. طراحان داخلی وقتی که با محدودیت فضای داخلی خانه ها روبرو میشوند، باید بسیاری از موارد را نادیده بگیرند. در نهایت تمامی وسایل و طرز چیدمان آن باید با دقت بسیار زیادی انتخاب شوند تا علاوه بر زیبایی که به وجود می آوند، کافی و کاربردی هم باشند. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا شما را با خانه های کوچک و جمع و جوری آشنا کنیم که از فضای محدود و تنگ خانه، با استفاده از تکنیک هایی خلاقانه و کاربردی بتوان در فضا صرفه جویی کرد.

ایده هایی برای دکوراسیون منازل کوچک

شاید بتوان گفت یکی از کاربردی ترین و بهترین روش های که برای خانه های کوچک استفاده میکنند، در نظر گرفتن کاربرد های چندگانه و منسجم برای یک فضای داخلی است. به طور مثال اتاق نشیمن را به گونه ای طراحی و دیزانی میکنندکه قابلیت تبدیل شدن به یک اتاق خواب اضافی را برای مهمان های دیگر فراهم میکنند و یا درون اتاق خواب ها را به خاطر فضای محدودی که دارد به استفاده از تخت خواب های تاشو روی می آورند. برای ایکه بتوانید از فضای کوچک درون محیط اداری خود به درستی استفاده کنید پیشنهاد میکنیم تا مقاله دکوراسیون دفتر کار کوچک را مطالعه بفرمایید.

به جز مبلمانی که استفاده می کنید، خود رنگ ها و ترکیب آنها نیز تاثیری بسیار در زمینه طراحی و دیزاین خانه های کوچک در آپارتمان ها را دارند. طراحان داخلی برای معماری داخلی این گونه خانه ها معتقدند که هر طراحی و ایده ای که بتواند با کمک رنگ هایی ساده فضایی شیک و خلاقانه تری را بسازند نهایت هنر خود را نشان میدهد.

در این قسمت تصمیم گرفتیم تا شما را با اولین ایده اشنا کنیم. برای اینکه بتوانید خانه ای دلپذیر با دکوراسیون و طراحی دوست داشتنی داشته باشید، باید سعی کنید برای برخی نقاط خانه از چیدمانی استفاده کنید که محیط را خلوت نشان دهد. در آپارتمان های امروزی که فضا بسیار کوچک است میتوان مبلمان و یا حتی دیگر وسالی را به گونه ای چید تا فضا را باز هم دلباز و جادار نشان داد. برای اینکه بتوان به راحتی یک قسمت خصوصی ایجاد کرد میتوان از پارتیشن ها استفاده کرد. در مقاله “انواع پارتیشن” درمورد انواع پارتیشن صحبت شده است.

نکته مهم دیگر را در نهایت مرور میکنیم. نگه داشتن همه وسایل به صورتی کاملا مرتب و سرجای خود در دیزاین و طراحی خانه های بسیار کوچک اهمیت بسیار زیادی نیز دارد چرا که فضا های داخلی خانه ها مینیمال بوده و باید تا جایی که ممکن است از شلوغی زیاد و وسایل اضافه دوری کرد. مثلا در قسمت هایی از زیر تلویزیون با اینکه خبری از میز تلویزیون های معمول کشو دار نیست، با استفاده از سبدهایی حصیری، خیلی ساده و شیک میتوان تمام وسایلی را که داریم و میخواهیم از دید پنهان کنیم را در آن قرار دهیم. البته در کنار مبل راحتی، کمدی چوبی به همراه قفسه ها نیز در نظر گرفته میشود که حکم کمد کفش و لباس ها را نیز دارد. در محیط های اداری هم نکاتی وجود دارد که باید در مورد طرز چیدن مبلمان اداری بدانید.