دفع سنگ کلیه با یک نوع سبزی

میتوانید برای دفع سنگ های کلیه از آب فراوان من جمله آب سبزیجات استفاده کنید.

ساختار سنگ کلیه چیست؟

سنگ کلیه متشکل از رسوباتی مانند نمک و یا مواد معدنی مثل اسید اوریک و یا کلسیم است.این مواد در کلیه ساخته میشوند و قادر به حرکت و جابجایی به مجاری ادراری هستند.

در مورد سایز سنگ کلیه سایزهای مختلفی وجود دارد که کوچکترین آنها میتواند به اندازه سر سوزن نیز باشد.گاها نیز تا چند سانتی متر نیز رشد میکنند.اما در معدود مواردی هم این سنگ ها به اندازه ای رشد میکنند که تمام سطح کلیه را اشغال میکنند.
سنگ کلیه چه زمانی تشکیل میشود؟زمانیکه میزان بسیار زیادی از مواد معدنی در ادرار شخص جمع شود.اگر میزان مصرف مایعات شما در طول روز کم باشد ،غلظت ادرار شما زیاد میشود و احتمال ایجاد سنگ کلیه افزایش میابد.
طبق تحقیقات ، از هر ۱۱ نفر در ایالات متحده یک نفر سنگ کلیه دارد .یعنی چیزی در حدود ۱۰ درصد.سنگ کلیه در افراد چاق ،کسانیکه دیابت دارند و مردان شایع تر است.
سنگ کلیه ای که کوچک است و در کلیه مانده است هیچگونه علامتی از خود نشان نمیدهد.درد و علائم زمانی شروع میشوند که این سنگ وارد حالب شود.حالب لوله ای است که از طریق آن ،ادرار وارد مثانه میشود.

سنگ کلیه معمولا بسیار دردناک است.در اکثر مواقع سنگ‌ها خودبه‌خود و بدون هیچ درمانی از دستگاه ادراری عبور می‌کنند و دفع می‌شوند.

با این حال ممکن است سنگ کلیه شما بزرگ باشد و شما برای شکستن و ریز کردن سنگ ها به گونه ای که بتوانید آن ها را از مجاری ادراری عبور دهید نیاز به کمک پزشک داشته باشی.

مصرف آب سبزیجات برای دفع سنگ کلیه

کوروش جعفریان ، در مورد راه های دفع سنگ کلیه گفت ، افزایش مصرف مایعات برای سنگ کلیه یکی از مهمترین راه های سنگ کلیه است.و همین موضوع است که افرادی که دچار این عارضه شده اند باید مصرف مایعات خود را افزایش دهند تا به دفع این سنگ ها کمک کند.

وی افزود : افراد علاوه بر افزایش مصرف مایعات میتوانند با افزایش مصرف میوه هایی نظیر انار ، هندوانه ، انواع سبزیجات و … این سنگ ها را دفع نمایند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف مایعات شانس دفع سنگ کلیه را به مقدار چشم‌گیری افزایش می‌دهد، یادآور شد: افرادی که دچار سنگ کلیه می‌شوند باید مواد غذایی ادرار آور را مصرف کنند که در این میان مصرف سبزی‌ «شاهی آبی» یا «بولاغ اوتی» به شدت توصیه می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: به افراد توصیه می‌شود که پس از دفع کلیه نمونه های دفع شده را به ازمایشگاه ببرند زیرا که در صورت تشخیص نوع سنگ و علت آن با تغذیه صحیح درمان و پیشگری انجام شود.