دستور نوبخت به بانک ها

محمدباقر نوبخت امروز در طی سفری که به کرمان داشت و در بین قشر کشاورزانی که از فشار بانک ها برای وصول مطالبات خود ناراضی بودند اعلام داشت: طبق مصوبه دولت، بدهی کشاورزان به بانک ها باید تمهیل شود و این بدین معناست که دولت پرداخت تمام مابه التفاوت ۲ سال تمهیل را پذیرفته است.

وی در پاسخ به رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مبنی بر اینکه ۱۷۰میلیارد تومان اعتبار برای تمهیل، به استان کرمان تخصیص داده شده  و از تمام این مبالغ چیزی در حدود ۸۰ میلیارد تومان به کرمان اختصاص یافت ادامه داد اینکه الان در این استان بین ۲ سازمان جهاد کشاورزی، سهمیه بندی می شود را نباید با کشاورزان محاسبه کنند بلکه طرف حساب آنها دولت است.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه، حتما کمک می کنیم تا این مشکل مرتفع شود گفت: صبح شنبه در سازمان برنامه بودجه کشور و در دفتر کارم، در حضور یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی، مجوز مربوطه را، هر آنچه که بود خواهیم گرفت تا مشکل کشاورزان حل شود.

محمود حجتی وزیر جهاد کشارزی نیز چندی قبل در این خصوص عنوان کرد: به تصویب قانونگذار رسیده که سود این ۲ سال استمهال بر عهده بانک ها است و اگر بانکی از این قانون سر باز زد ،باید تحت تعقیب قرار گیرد.

جنوب کرمان با جمعیت یک میلیون نفر، یک سوم مساحت این استان را به خود اختصاص داده و هر سال حدود ۴/۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید میشود.