تست شخصیت;گلدان را کی شکست؟!



روانشناسی شخصیت به شاخه ای از روانشناسی اطلاق میشود که در زمینه شخصیت و تفاوت آن بین افراد است.حتما به این مورد برخورد کرده اید که زوجی با داشتن شخصیتی کاملا شبیه به یکدیگر با هم مشکل دارند اما در زوج دیگری که شخصیت متفاوت دارند ، مشکلی وجود ندارد.پاسختان در جواب دادن به تست روانشاسی زیر نهفته است.

برای پی بردن به ابعاد شخصیتی خود کافی است با نگاه کردن به تصویر زیر بگویی چه شخصی گلدان را شکسته است؟توجه کنید که هیچ پاسخی برای این تصویر صحیح یا غل نیست و با پاسخ به این پرسش بعد شخصیتی خود را درمیابید.

هر کسی در زندگی خود تصمیم هایی می گیرد. تصمیم هایی که گاهی اوقات اشتباه و گاهی اوقات درست و سازنده هستند. گذشته از تمام این ها نشانه ها، فرضیات و درک فرد نقش مهمی در تصمیم گیری دارند. به گفته روانشناسان هر تصمیمی انعکاسی از تاثیر شخصیت آدم هاست.

   

A

در نگاه اول شاید واضح ترین جواب مورد A باشد.او قیافه ای پشیمان دارد که از شرم سرش را پایین انداخته.البته شاید هم شخصیتی دارد که همیشه خود را قربانی میکند و همه تقصیر ها را به گردن میگیرد.

اگر این مورد را انتخاب کرده اید باید بگویم شما فردی ریز بین و مسئول هستید و نسبت به هر چیز و هر کسی که دورو برتان است محتاط هستید.

B

این مورد از بقیه بچه ها بزرگتر است .او طوری به گلدان نگاه میکند که انگار میداند مقصر واقعی کیست و در عین حال تقصیر را به گردن گرفته. به نظر بعضی ها او نگاه محبت آمیزی به مورد A می کند و می خواهد بدون قضاوت او را درک کند.

اگر این مورد را انتخاب کرده اید ،فرد هوشیاری هستید که عقیده تان اسن است که قبل از قضاوت دیگران را درک کنید.شما دوستانتان را در سختی ها رها نمیکنید و در کنار مشکلات خودتان حواستان به مشکلات دیگران هم هست و به آنان کمک میکنید.

C

قیافه مرموزی دارد.دستهایش را در جیبش گذاشته گویی میخواهد دستهایش را پنهان کند و احساساتش را بروز ندهد. به نظر می رسد به این فکر می کند که : بله من این کارو کردم اما تا تو هستی هیچکس به من شک نمی کند.

در صورت انتخاب این مورد فشما دارای یک شخصیت رهبری هستید.شمتا قادر هستید مشکلاتی را تشخیص دهید که دیگران آن را بوجود اورده اند و نه شرایط.شما همیشه نسبت به اطرافیانتان محتاطانه عمل میکنید ولی به ظاهر این را نشان نمیدهید.قدرت رهبری خودتان را باور دارید و به همین دلیل همیشه در هر موضوعی ایده های خوبی ارائه می دهید.

D

به دلیل شکستن گلدان و عواقب آن استرس دارد .تنها کسی است که به گلدان نگاه میکند.او پشت مادرش پنهان شده تا مادرش متوجه او نشود و نسبت به او خشمگین نشود.

در صورت انتخاب این مورد فردی مسئول و قابل اعتماد هستید و به خاطر داشتن همین ویژگی ها در تمام مراحل زندگی موفق هستید. همیشه با قبول کردن نقص هایی که دارید سعی می کنید آدم بهتری باشید. به راحتی به دیگران اعتماد می کنید به همین دلیل آدم حساسس و احساساتی هستید.