تاثیر رنگ های مختلف بر فکر انسان

تاثیر رنگ های مختلف بر فکر انسان

دکوراسیون داخلی یعنی اینکه با در نظر گرفتن فاکتور های متعدد، رنگ ها را به صورتی کاملا هنرمندانه در کنار همدیگر استفاده کنیم و وسایل را بتوانیم بر اساس اصول و قواعد پایه ای طوری بچینیم که در نهایت باعث خلق محیطی بسیار زیبا با کاربری مفیدی شود.

فکر و احساسات ما انسان ها میتواند به سادگی تحت تاثیر مواردی متعدد قرار بگیرد. فضا و محیط داخلی که در آنها قرار می گیریم، می تواند یکی از مهم ترین عواملی باشد که در روحیات انسان به طور کاملا مستقیم تاثیر بگذارد. به همین دلیل در طراحی های دکوراسیون داخلی منازل همواره نیاز های روانی و یا احساسات انسانی در افراد درک می شوند. در مقاله پیشین با موضوع “مبانی اولیه دکوراسیون داخلی” مفصل بحث کردیم، در ادامه ی این مقاله میخواهیم عوامل مهمی در دکوراسیون داخلی را بررسی کنیم که میتواند بر روحیه و افکار انسان ها تاثیر زیادی داشته باشند.

یکی از کار های مهمی که در قسمت دکوراسیون داخلی منازل و محیط کار به طور کاملا جدی به آن پرداخت می شود، انتخاب رنگ ها بر اساس شخصیت انسان ها است. روان شناسان معتقدند که حتی دیدن رنگ ها در محیط میتواند باعث تحریک عاطفه و احساسات انسانی شود. مثلا رنگ قرمز را رنگ بسیار قدرتمندی می داند و زنده کننده احساساتی مانند خشم و یا شور عشق در انسان است. این رنگ زیبا بسیار حالت گرما بخشی دارد اما می گویند دیدن بیش از حد این رنگ میتواند باعث خارج شدن از حالت نرمال شود. به همین دلیل معمولا رنگ های خنثی مانند رنگ سفید را در کنار این رنگ استفاده می کنند. یا حتی رنگ آبی که رنگی آرامش بخش است و به اصطلاح رنگ صلح طلبی به ان می گویند. اگر دقت کرده باشید از رنگ آبی بیشتر در حمام و سرویس بهداشتی استفاده می کنند زیرا حالت سکون را القا می کند.

مطالب مرتبط : “راهنمای انتخاب برای رنگ مبلمان اداری

نور پردازی یکی دیگر از مواردی است که در افکار انسان تاثیر می گذارد. اگر نور کم باشد موجب ایجاد کسالت در افراد میشود. در موسسات و یا مدارس باید بتوان نور کافی را وارد کلاس و محیط کرد تا نمرات دانش آموزان بهبود یابد.