اشتباهات متداول در دکوراسیون داخلی

اشتباهات متداول در دکوراسیون داخلی

همه انسان ها دوست دارند محیطی که در ان زندگی می کنند، زیبا و دلنشین باشد به همین دلیل به سراغ تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود می روند. برای داشتن خانه ای زیبا معیار های گوناگونی وجود دارد که در مقاله های قبلی با دو عنوان “معرفی گیاهان مناسب دکوراسیون داخلی” و “اصول دکوراسیون داخلی منازل” به بررسی چند نکته پرداختیم. حال در این مقاله مفید می خواهیم شما را با اشتباهات متداول در دکوراسیون داخلی خانه اشنا کنیم.

بررسی اشتباهات متداول در دکوراسیون داخلی

  • قرار دادن مبل ها کاملا چسبیده به دیوار

سعی کنید تا مبل ها را کاملا به دیوار نچسبانید. یعنی حتما به جای انکه مبل ها را در وسط قرار دهید، کمی با دیوار فاصله بدهید.

  • قرار دادن فرش در وسط اتاق

از آنجایی که در دکوراسیون داخلی همیشه ارتباط عناصر حفظ میشود، پس در هنگام خرید فرش و یا قالیچه هم باید مراقب سایز ان ها با متراژ اتاق ها نیز باشید. اندازه فرش باید به گونه ای باشد تا پایه های مبل بر ر.ی قسمتی از فرش قرار بگیرد تا موجب جلوگیری از لغزش فرش در خانه شود.

  • نصب قاب ها در ارتقاع یکسان

اگر میخواهید بر روی دیوار قاب و یا تابلو های متعدد نصب کنید، حتما دقت کنید که قد افراد با یکدیگر تفاوت دارد پس در ارتفاع های گوناگون قرار دهید. علاوه بر این آینه قدی میتواند همین نکته ی ارتفاع افراد را لحاظ کند.

  • قرار دادن تاج تخت در پشت پنجره

در اتاق هایی که پنجره دارد هیچ گاه تخت را پشت به پنجره قرار ندهید. این کار شما علاوه بر اینکه فضا را محدود می کند، هیچ زیبایی هم به محیط اتاق نخواهد داد. تنها موجب هدر رفتن نور طبیعی و تاریک شدن فضا میشود.

  • استفاده از تلویزیون در نقطه کانونی

طراحان داخلی حرفه ای در بهترین شرکت دکوراسیون داخلی هیچ گاه تلویزیون را نقطه کانونی منزل قرار نمی دهند. آنها در محیط خانه تلوزیون را در گوشه ای از پذیرایی می برند و در محیط کاری هم بر روی دیوار نصب می کنند.

  • استفاده از پیراهن مبل نامتناسب

پیراهن های مبلی بهترین ابزار برای جلوگیری از کثیف شدن مبل ها است. سعی کنید در هنگام تهیه این پیراهن ها نکاتی مهم را رعایت کنید. اول اینکه حتما پیراهن ها را طبق سایز مبلمان بگیرید و دوم حواستان به طرح و رنگ پیراهن ها باشد. استفاده از پارچه های روشن میتواند در دلباز نشان دادن محیط داخلی موثر باشند.

  • استفاده از تم رنگی یکسان

همه اعتقاد دارند که اگر از یک رنگ در تمامی نقاط خانه استفاده شود، حس هماهنگی را در بین اجزا بشتر می کند. ولی باید بدانید که بعد از مدتی این تک رنگی میتواند حوصله شما را سر ببرد. پس بهتر است تا از ترکیب رنگ های مختلف استفاده کنید.

اشتباهات متداول در دکوراسیون داخلی

  • استفاده بیش از حد از کوسن ها

کوسن ها همیشه با خود تنوع و حس خوب رنگ بندی های زیبا را با خود به همراه دارند. اما برخی در استفاده از کوسن زیاده روی می کنند. اگر بر روی مبل ها به تعداد زیادی کوسن قرار دهیم، افراد برای نشستن دچار مشکل شده و کوسن ها را برمیدارند و این باعث زشتی محیط منزل میشود.

  • توجه به زیبایی در رتبه بالاتر از راحتی

محیط منزل برای بازیابی آرامش به افراد است پس تنها زیبایی معیار اصلی طراحی دکوراسیون داخلی نیست. بالاتر از زیبایی، راحتی وسایل و محیط باید در نظر گرفته شود.

در مقالات دیگر در مورد دکوراسیون داخلی محیط اداری نیز صحبت کردیم. مقالات زیر را نیز دنبال کنید:
مبلمان اداری

قابلیت های مبلمان اداری

دکوراسیون داخلی دفاتر اداری