اسنپ و تپسی تعطیل می شوند؟

طی نشستی که صبح امروز میان اتحادیه تاکسی های اینترنتی یعنی اسنپ و تپسی برگزار شد ،ضمن اعتراض به لایحه محدودیت فعالیت تاکسی های اینترنتی ،خبرهایی از احتمال تعطیلی این دو سرویس آنلاین مخابره شده.

تپسی و اسنپ دو شرکت بزرگ و قدرتمند هستند که علاوه بر اشتغال زایی برای هزاران نفر ،قیمت سفرهای شهری را نیز بطور محسوسی کاهش داده اند. اما شهرداری و وزارت کشور اخیراً در پی تصویب لایحه‌ای برای محدودیت آن‌ها هستند که ممکن است باعث تعطیلی این دو سرویس محبوب شود.

در جلسه صبح امروز اتحادیه کسب وکارهای اینترنتی ،مدیران شرکت های اسنپ و تپسی مخالفت شدید خود را با این لایحه اعلام کردند.به عقیده اتحادیه شهرداری تاکسی داران ، این شرکت های آنلاین باعث کسادی بازار تاکسی های زرد شده اند و مردم به دلیل کرایه های پایین این تاکسی های اینترنتی دیگر تمایلی به استفاده از تاکسی های گردشی ندارندشهرداری اما تمایل به اعمال کردن مبلغی بعنوان عوارض بر روی کرایه این تاکسی ها دارد حال آن‌که یکی از مزایای اصلی تاکسی اینترنتی در دنیا قیمت‌گذاری هوشمند و رقابتی آن هم به نفع مسافر و هم راننده است.

میلاد منشی پور مدیر عامل شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ گفت: به جز تهران این شرکت در هر شهر دیگر اقدام به احداث شرکت نمود ، یک ارگان و نهاد وارد شد و آنرا پلمب کرد.

او گفت : مشکلی با نظارت ندارد اما مشکل اصلی آن‌ها با رفتن زیر نظر شهرداری از بین رفتن قیمت‌‌گذاری منصفانه و ایجاد سفرهای امن است.

ژوبین علاقمند ،نائب رییس اسنپ نیز گفت : شهردار یبه جای مقابله با تاکسی های اینترنتی میتواند از دیگر توانایی های این شرکت ها استفاده کند. او گفت تاکسی‌های زرد در هر ساعت به‌طور میانگین ۰.۶ سفر اتجام می‌دهند درحالی‌که این عدد در تپ‌سی برای هر راننده ۱.۴ سفر در ساعت است.

از نظر رضایت مشتری و رسیدگی به شکایات نیز تاکسی های اینترنتی بهتر از تاکسی های زرد و آزانس ها هستند. چرا که سامانه امتیازدهی و رسیدگی به مشکلات و همچنین پیگیری در این سامانه‌ها بسیار ساده‌تر از روش‌های سنتی است.

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی ضمن مخالفت با لایحه وزارت کشور مبنی بر محدودسازی فعالیت کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده خدمات جابه‌جایی هوشمند خواستار رد این پیشنهاد و برگزاری جلساتی برای رفع دغدغه‌های نظارتی است.