استفاده از این ویتامین در افراد چاق توصیه میشود

طبق مطالعه اخیر، افراد چاق مبتلا به سندروم متابولیک با یک مشکل بنام کمبود ویتامین E مواجه هستند.

مطالعه اخیر محققان دانشگاه ایالتی اورگن آمریکا نشان می دهد که افراد چاق به میزان بیشتری ویتامین E نیاز دارند چراکه وزن آنها و سایر مشکلات شان موجب افزایش استرس اکسایشی در آنها می شود، و همین مشکلات با مصرف ویتامین E کاهش می یابد.

به گفته محققان این پژوهش، افرادی که به شدت مبتلا به کمبود ویتامین E هستند، در معرض ابتلا به طیف گسترده ایی از بیماری های مرتبط با سندروم متابولیسم، از جمله بیماری قلبی، دیابت، آلزایمر و سرطان هستند.

از لحاظ علمی در بدن افراد چاق میزان ویتامین E بیشتر از سایرین است زیرا این ویتامین حلال در چربی است.اما طبق مطالعات صورت گرفته عکس این قضیه صادق است.

بر طبق تحقیقات درست است که گردش ویتامین E در بدن افراد چاق زیاد است اما این ویتامین به داخل لول های هدف راه نمیابد.

دکتر «مارت ترابر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «چربی موجب تولید اکسیدان هایی می شود که بر افزایش استرس متابولیک تاثیر دارند. ویتامین E، به همراه ویتامین C و برخی آنتی اکسیدان های دیگر، از مواد طبیعی کنترل کننده استرس اکسایشی هستند.»

به گفته وی، منطقی ترین شیوه، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم، حتی در زمان کاهش وزن، است، بدین ترتیب که با در نظر گرفتن دریافت روزانه ۱۰۰ درصد مولتی ویتامین های مورد نیاز بدن، میزان مجاز مصرف ویتامین E ۱۵ میلیگرم در روز است.