استاندارد های مبلمان اداری را بدانیم

با توجه به این موضوع مهم و پر اهمیت که همه افراد اغلب اوقات شبانه روز خودشان را در محیط کار میگذرانند، لذا این موضوع بسیار مهم است که برای محیط های اداری و یا کاری خود مبلمان اداری استانداردی را انتخاب و تهیه نماییم که بسیار حائز اهمیت میباشد. در این نوشتار و مقاله به طور مفصل میخواهیم یک انتخاب ایده آل را بررسی کنیم. زمانی که حرف از رعایت کردن اصول و قواعدی استاندارد به میان می آید منظورمان از طراحی طبق همان اصول اولیه و قواعد اساسی این است که با توجه به اینکه اکثر افراد و کارمندان ساعاتی در حدود هشت ساعت کاری را در محیط کاری و اداری خود میگذرانند لذا باید مبلمان اداری را بگونه ای طراحی کنند که علاوه بر اینکه طی مدت استفاده موجب خستگی کاربران و استفاده کنندگان نشود ، پس از استفاده مداوم موجب فرسودگی و خرابی آنها نشود.

استاندارد های مبلمان اداری در دکوراسیون داخلی

رعایت استانداردهای ابعادی
بعنوان یک مثال عالی ارتفاع انواع میزها است که باید بین ۷۸ سانتی متر الی ۸۰ سانتیمتر باشد و یا ابعاد کلی مبل و صندلی ها به صورتی باشند که برای قسمت نشیمنگاه مردم سایز متناسب و مناسبی داشته باشد. پشتی صندلی های اداری نیز باید به اندازه ای ارتفاع مناسبی باشد که علاوه بر این که پشت ستون فقرات فرد را کاملا پوشش می دهد ،محافظت از گردن وی نیز می باشد به طوریکه حرکت آزادانه ی گردن و ستون فقرات را محدود نکند.

رعایت رنگ
باید توجه داشته باشید که این گزینه ی مهم ،موردی ضروری برای ارزیابی قطعی استاندارد های یک مبلمان اداری نیست اما در صورتیکه از دید طراحی به آن نگاه کنید بطوریکه متناسب با فضای داخلی و معماری داخلی باشد و تاثیر ان را در دکوراسیون در نظر بگیریم ،نکته ای قابل توجه است.همچنین در صورتیکه از رنگ های تیره در مبلمان خود استفاده نمایید نسبت به انواع رنگ های روشن موجب خستگی زود هنگام افراد در محیط کاری میشوند.بنابراین انتخاب رنگ های روشن از نظر استاندارد ،اصولی تر هستند.

استاندارد حرکتی
این گزینه استاندارد حرکتی به معنی این است که مبلمان اداری را متناسب با نیاز های خود به گونه ای انتخاب میشود که قابلیت نقل و انتقال ها را داشته باشند. به عنوان مثال های کاربردی در صورتی که نیاز به نقل و انتقال میز کنفرانس شرکت خود را دارید باید آنها را به شکل پرتابل یعنی میز های که به راحتی از هم باز میشوند انتخاب نماییم. همچنین در مورد صندلی های اداری که در محیط انتظار باید به کاربری آن دقت نمود. در صورتی که صندلی های اداری سالن انتظار مربوط به یک بیمارستان و یا درمانگاه است به طوریکه کاربری های عمومی را دارد باید از انواع فلزی آن که به زمین نیز متصل میشوند استفاده نمود. حال آنکه در صورتی که محیط های کاربری یک آموزشگاه و محیط آموزشی است بهتر است از انواع معمولی و جنس چرم مصنوعی و چرم طبیعی استفاده نمود که قابلیت جابجایی آن در فضا آسان تر از انواع فلزی ثابت آن است.