سقوط نرخ قیمت گوشی تلفن همراه

پس از اعلام بسته جدید ارزی توسط دولت ،نرخ تلفن همراه با کاهش قیمت ۱۰ درصدی مواجه شد.

پس از اعلام سیاست های جدید دولت و کاهش نرخ دلار به میزان ۴۰۰ تومانی و رسیدن قیمت دلار به ۹ هزار و ۴۰۰ تومان ، انواع گوشی همراه با کاهش قیمت مواجه شدند.

به عنوان مثال ایفون ایکس ۲۵۶ دیروز به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله د اما ایمروز به نرخ ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. این گوشی در ملتهب‌ترین روزهای نوسان نرخ ارز به قیمت ۱۷ میلیون تومان نیز رسیده بود، همچنین، گوشی A5 سامسونگ که ۳ میلیون تومان قیمت داشت به قیمت جدید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. با توجه به قیمـت‌های جدید و قدیم به نظر می رسد تقریبا قیمت ها در بازار موبایل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

بازار موبایل ایران نیز مانند بسیاری از موارد وابسته به قیمت ارز است و متناسب با زیاد و کم شدن قیمت ، افزایش و کاهش زیادی را در مبلغ این محصول مشاهده میکنیم. همچنین معمولاً روال بازار تلفن همراه بر این است که با افزایش نرخ دلار، فروشنده‌ها تمایلی به فروش ندارند، زیرا می‌دانند باید همان جنس را با قیمت بیشتری بخرند و جایگزین کنند، اما وقتی دلار ارزان می‌شود، راغب به فروش می‌شوند، زیرا می‌دانند جنس ارزان‌تر می‌خرند و با قیمت کمتری جایگزین می‌کنند و اگر اکنون بفروشند ضرر کمتری خواهند کرد.

در شرایط فعلی همچنان گوشی‌های دارای گارانتی‌های شرکتی کمیاب هستند و حتی با یک میلیون تومان اختلاف قیمت به فروش می‌رسند. برای مثال گوش S9 128سامسونگ ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود اما همین گوشی با گارانتی دیگری یک میلیون تومان ارزان‌تر است.