در مورد فتوشاپ عکاسی چه میدانید؟

نرم افزار فتوشاپ (به انگلیسی: Photoshop، به معنی کارگاه عکس) یک پردازشگر گرافیکی است که بدست شرکت ادوبی گسترش یافته و برای ایجاد، ترکیب، ویرایش، بازسازی و یا دگرگونی عکس‌ها و نگاره‌ها بکار می‌رود. نرم افزار فتوشاپ از دسته نرم افزارهای Image Editor می باشد به این معنا که به کمک این نرم افزار می توان بر روی تصاویر ویرایش نمود و حتی تصاویری در درون این نرم افزار خلق نمود

دوره آموزش نرم افزار فتوشاپ

همه کسانی که با گرافیک کامپیوتری سرو کار دارند، به نوعی محتاج این نرم افزار هستند. فتوشاپ ابزاری ست برای همه کسانی که در کامپیوتر با گرافیک ثابت و حتی متحرک سرو کار دارند . گرافیست ها، ناشرین کتب و مجلات، چاپخانه ها، شرکت های تبلیعاتی، طراحان سایت، عکاس ها، نقاشان هنری طراحان نرم افزارها، انیمیشن سازها و …. به فتوشاپ احتیاج دارند. فتوشاپ در عصر تکنولوژی امروز یک نرم افزار حساب نمی شود بلکه یک صنعت به شمار می آید. نرم افزار Adobe Photoshop محبوب ترین برنامه برای ایجاد و اصلاح تصاویر است و همچنین یکی از محصولات با ارزش شرکت Adobe می باشد.

این نرم افزار اجازه می دهد تا کاربران تصویر خود را به راحتی دستکاری، برش و تغییر اندازه دهند. این نرم افزار بیشتر در میان عکاسان و طراحان گرافیک حرفه ای محبوب است. اگر چه فتوشاپ صرفا برای ویرایش عکس ها و پرینت طراحی شده، اما فتوشاپ به طور فزاینده ای برای تولید تصاویر مورد استفاده وب استفاده می شود. فتوشاپ همچنین ارتباط قوی با دیگر نرم افزار های Adobe برای ویرایش، ساخت انیمیشن و CD های آموزشی دارد. فایل ها در فرمت اختصاصی فتوشاپ (PSD) می تواند به Image Read ،Illustrator  پریمیر ،افترافکت و Encore DVD منتقل شده و یا از محیط فتوشاپ بدان ها وارد گردد.


مطالب مرتبط:

دوره آموزشی ایلوستریتور

دوره آموزشی InDesign