آیا میدانید آی سی دی ال چیست؟

اگر نگاهی به زندگی روزمره انسان بیاندازید متوجه خواهید شد که زندگی بدون وجود کامپیوتر ناشدنی است.اما با توجه به گستردگی حوزه کامپیوتر در جوانب نرم افزاری و سخت افزاری ممکن نیست فردی بتواند در تمامی این موارد آموزش ببیند .ناار باید حیطه مورد نظر خود را مشخص نموده و در آن زمینه فعالیت نماید.اما مشکل از جایی شروع میشود که افراد نمیدانند دقیقا از کامپیوتر چه میخواهند.

icdl مناسبتریم دوره برای افرادی است که میخواهند یک دوره کامپیوتری را آموزش ببینند .بدین منظور میتواند در یک آموزشگاه icdl در غرب تهران ثبت نام و نسبت به گذراندن این دوره اقدام نمایید.

ICDL چیست و چگونه میتواند به ما در یادگیری کامیوتر کمک کند؟

در سال ۱۹۹۵میلادی انجمن جوامع حرفه ای انفورماتیک اروپا با تشکیل گروهی ویژه، روشی برای ارتقای سطح مهارت های فن آوری اطلاعات در سراسر اروپا ابداع نمودند.

با برگزاری آزمون های آموزشی در کشور فنلاند، گواهی نامه اروپایی کاربری کامپیوتر (ECDL) به رسمیت شناخته شد.(ECDL) سپس در اوایل آگوست سال ۱۹۹۶م. در سوئد و به تدریج در سراسر اروپا و در سطح جهانی نیز مطرح گردید.

به این ترتیب ECDL اروپایی، به خارج از مرزهای اروپا نیز راه یافت و به عنوان ICDL یعنی گواهی نامه بین المللی کاربری کامپیوتردر سطح بین المللی مطرح شد و به زودی مشهور گردید.

ICDL(International Computer Driving Licence) گواهینامه ای معتبر در سطح جهانی است که دارندگان مدرک آن از مهارت کاربری کامپیوتر برخوردارند.

فعالیت های ICDL در ایران با برگزاری اولین آزمون بین المللی ICDL و با حضور مسئولان و ناظران مربوط، ۱۱ بهمن ماه سال ۱۳۸۳ شمسی. در مجتمع هوشمند سیرجان به عنوان اولین مرکز آزمون آغاز گردید و به این ترتیب، ایران در لیست ده کشور برگزار کننده این آزمون قرار گرفت. هم اکنون نیز مراکز آزمون با نظارت دفتر تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در تهران،نسبت به گذراندن دوره های icdl اقدام مینماید.

زمانی که یک داوطلب، در دوره گواهی نامه ICDL/ECDL ثبت نام می کند،نیاز است هفت دوره که در ادامه بدانها خاهیم پرداخت ،گذرانده شود. افرادی که متقاضی دریافت این مدرک هستند باید نسبت به گذراندن این دوره اقدام نمایند و در پایان دوره در امتحان آن شرکت نمایند.این دوره فارق از هر جنس ،سن و یا تحصیلات فرد قابل برگزاری است.

دوره آموزشی icdl

۱٫ IT یا مفاهیم اساسی کامپیوتر.

۲٫  windows

۳٫ آموزش ورد

۴٫آموزشگاه اکسل

(شما میتواند هر یک از دوره ها را به تنهایی یا بصورت تجمیعی بگذرانید.بعنوان مثال  آموزش ورد و اکسل یکی از این دوره هاست)

۵٫  Access.

۶٫ power point

۷٫ خدمات نامه ناری یا email