افتادگی بینی پس از عمل جراحی

افتادگی بینی یکی از ممورادی است که افرادی که قصد انجام عمل بینی دارند را نگران میکند.. معمولا افتادگی در بینی پیش از عمل جراحی وجود دارد و این مشکل به دلیل موارد ذیل رخ می دهد.

کوتاه بودن تیغه میانی
کافی نبودن اتصالات
بزرگ و بلند بودن غضروف سر بینی

نیاز است تا جراح با شناخت این علل قبل از عمل جراحی و برطرف کردن مشکلات آن در حین عمل جراحی نواقص موجود روی بینی را به خوبی از بین ببرد و باعث بهبود شکل ظاهری و از بین رفتن مشکلات داخلی بینی شود .

اصلاح دقیق و اصولی افتادگی بینی در حین عمل تضمین کننده استحکام نوک بینی برای همیشه است. بنابراین شناخت صحیح و معاینه ی اصولی در زمان مراجعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است که می تواند نقش به سزایی در نتیجه عمل بینی داشته باشد.

در صورتیکه قبل از عمل افتادگی بینی علت یابی نشود و عمل بدرستی صورت نگیرد ،پس از عمل نیز بینی دچار افتادگی خواهد شد.

بناربراین در انتخاب پزشک جراح خود دقت داشته باشید زیرا در صورت اینکه جرح خوبی نداشته باشید ممکن است نواقصی در آینده برایتان اتفاق بیافتد.
آیا چسباندن چسب پس از عمل بینی از افتادگی آن جلوگیری میکند یا خیر؟

اگر روش های صحیح در استحکام بخشیدن به بینی و نوک آن بدرستی انجام نشده باشد، چسب هیچ کمکی برای جلوگیری از افتادگی نمی کند.چسب بینی در واقع برای از بین بردن و یا کاهش میزان تورم بینی است ، و تا حد مشخصی می تواند از آسیب های احتمالی در روزهای اول جراحی بکاهد. به این نکته توجه نمایید که در صورتیکه بینی شما با نقص عمل گردد با چسباندن چسب پس از عمل اصلاح نخواهد گردید.