از بین بردن بوی سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی یکی از مکان هایی است که بهداشت آن برای همه ما اهمیت دارد.راه های متفاوتی برای از بین بردن بوی نامطبوع این محیط وجود دارد که در ادامه مقاله به برخی از راه های کم هزینه آن میپردازیم.

۱) استفاده از ترکیب مطبوع کننده:

در این روش ابتدا جوش شیرین + آب لیمو را به نسبت مساوی با یکدیگر ترکیب نمایید.بطوریکه خمیری رقیق بدست آید.این ماده را در تمام سطوح بمالید.۱۵ دقیقه منتظر بمانید و پس از این زمان مقداری سرکه را در یک اسپری آب ریخته و بر روی موادی که بر روی سطوح مالیدید اسپری نمایید.سپس با اب و یک فرچه سطوح را تمیز نمایید.این کار علاوه بر تمیزی سطوح باعث میشود که تا مدت زمان زیادی باکتری های ساطع کننده بو را از بین ببرد.

مورد دیگری که به از بین بردن بو کمک میکند استفاده از چند قطره عطر در الکل است که در محیط اسپری میکنید.با این روش تا مدت ها بوی عطر جایگزین بوی نامطبوع میشود.

۲) استفاده از تهویه مناسب در محیط:

در صورتیکه امکان تعبیه هواکش یا فن را دارید ، استفاده از این وسیله توصیه میشود.بسیاری از باکتری ها در مجاورت هوای تازه از بین میروند .اما اگر شرایط تعبیه هواکش را ندارید ،امکان باز ماندن درب سرویس را فراهم نمایید تا هوای آن تغییر کند.

۳) نظافت را جدی بگیرید:

بوی سرویس بهداشتی ناشی از دو مورد است.یک مورد آن به فاضلاب برمیگردد و مورد دوم به نظافت ناصحیح یا عدم نظافت به هنگام سرویس بستگی دارد.بطور معمول  هفته ای دو بار ، سرویس ها نیاز به نظافت دارند.
از ضد عفونی کردن تمام محیط با مواد شوینده مناسب گرفته تا ترمیم شکستگی ها و درز ها در دیوار یا کف سرویس های بهداشتی، دقت در ترمیم بندکشی های سرویس های بهداشتی در اسرع وقت بکنید چرا که علاوه بر گسترش این مشکل تا حدود زیادی در زیبایی و البته پاکیزگی سرویس بهداشتی شما تاثیر گذار خواهد بود.

۴)سرکه:
استفاده از سرکه سفید در داخل چاه.۴ پیمانه سرکه را درون فاضلاب ریخته و شاهد از بین رفتن بوی سرویس بهداشتی شوید.

۵) استفاده از نوشابه برای از بین بردن جرم های دستشویی:
یکی از روش های از بین بردن جرم ها در دستشویی استفاده از اسید است که در دسترس ترین نوع آن استفاده از نوشیدنی های گازدار است که تا حدود بسیار زیادی می تواند جرم ها را با خاصیتی اسیدیشان از بین ببرد.

۶) درب چاه و کفشویی ها را تمیز کنید:

در بسیاری از مواقع پس از تمیز کردن سرویس  و حمام از شستشوی درب چاه غافل میشوید.اما این نکته را از یاد نبرید که بوی این محیط میتواند ناشی از این موارد نیز باشد.

۷) از خوشبو کننده های خانگی استفاده کنید:

 برای این کار شما می توانید از مقداری عطر یا روغن های خوشبو کننده + آب و کمی الکل استفاده کنید، اگر محلول کمی بوی مایل به الکل منتشر کرد از مقداری سرکه هم می توانید استفاده کنید.
از این مورد میتوانید بصورت اسپری استفاده کنید.البته اسپری های خوشبو کننده را از یاد نبرید.

۸) از مقداری عطر در داخل رول دستمال استفاده کنید:
اگر تنها چند قطره را مقداری عطر به داخل رول های دستمال کاغذی اضافه کنید با توجه به خاصیت جذب کننده این رول ها با هر بار استفاده و چرخانده شدن آن تا مدت ها بوی بسیار مطبوع عطر منتشر می شود که یک ترفند بسیار جالب و مناسب برای استفاده داخل سرویس های بهداشتی است.

۹) استفاده از عطر بر روی حباب چراغ:
با اسپری کردن عطر بر روی حباب دستویی پس از روشن شدن چراغ و داغ شدن حباب بوی عطر درون فضا میپیچد.