راه های مطمئن برای پیدا کردن دروغگوها

طبق آمار ، ما حدود ۹۰٪ از اطلاعات راجع به اینکه شخص یک فرد صادق است یا نه را از زبان بدن آن ها دریافت می کنیم. ما موقعیت بدن و صدای شخص را تجزیه و تحلیل می کنیم تا صداقت آن ها را بفهمیم.

راه های مطمئن برای پیدا کردن دروغگوها

هنگام دست دادن آن ها انگشت دست خود از هم عبور می دهند

اگر متوجه می شوید که شخصی این کار را انجام می دهد ، این ممکن است نشانه این باشد که با شما صادق نیستند. در حقیقت ، این ژستی است که در ارتش به کار می رود تا سیگنالی را مبنی بر اینکه شخصی مجبور به دست دادن است ، بگیرد. بنابراین، هنگام تکان دادن دست با کسی ، تماشا کنید که دست دیگر آن ها چه کاری انجام می دهد.

لب خود گاز می گیرند یا زبان می زنند

افرادی که باید دروغ بگویند سخت صحبت می کنند زیرا دهانشان خیلی خشک می شود. این یک توضیح ساده دارد: هنگام استرس ، سیستم عصبی خودمختار تولید بزاق را کاهش می دهد. اگر به این فرد یک لیوان آب پیشنهاد دهید ، آنها به احتمال زیاد آن را سریع می نوشند.

آن ها شانه و چانه هایشان را عقب نگه می دارند

اگر شخصی هنگام گفتن چیزی شانه های خود را عقب نگه دارد ، این ممکن است نشان دهنده این باشد که نسبت به آن چه می گویند احساس ناامنی می کند. همین امر در مورد چانه نگه داشتن آن ها نیز انجام می شود: فرد در تلاش است تا سخنان خود را قوی تر از آن چه در واقع هستند به نظر برساند.

آن ها چشمان خود را باز نگه می دارند

روانشناسان ادعا می کنند دروغگوها نمی توانند مدت طولانی تماس چشمی را حفظ کنند. با این حال ، اگر فردی دروغ می گوید و می خواهد شما آنچه می گویند باور کنید ، سعی خواهد کرد که شما را به طور درست به چشم نگاه کند تا خود را قابل اعتماد جلوه دهد.

بزرگترین علامتی که باید مراقب آن باشید تنش شدید در عضلات چشم است ، زیرا فرد در حال مبارزه نگاه نکردن است. در این شرایط به نظر می رسد که آن ها واقعاً به شما خیره شده اند.

آن ها حرکات خود را محدود می کنند

کاملاً مشهور است که حرکات غیرقابل کنترل ممکن است نشانگر این واقعیت باشد که فرد دروغ می گوید. برعکس نیز صحیح است: از آن جا که دروغگوها از این علامت اطلاع دارند ، ممکن است سعی کنند آگاهانه حرکات خود را محدود کرده و تا حد امکان بمانند.

آن ها انگشت اشاره خود را به سمت شما نشان می دهند

انگشت اشاره به عنوان یکی از پرخاشگرترین حرکات در نظر گرفته می شود. اگر فردی با این ژست به سؤالات شما واکنش نشان دهد ، ممکن است سعی کند از عصبانیت تقلید کند. فکر می کنید این را نشانه خشم و دفاع قلمداد می کنید – این شیوه دروغگو برای متقاعد کردن شما در اشتباه بودن است.

سرشان را کج می کنند

چارلز داروین متوجه شد که انسان ها (دقیقاً مانند حیوانات) اگر بسیار علاقه مند به چیزی باشند ، سر خود را کج می کنند. دروغگوها ممکن است سر خود را کج کنند در حالی که سعی می کنند زمان بیشتری بخرند تا پاسخی بدست آورند. مردم از این ژست برای جلب علاقه استفاده می کنند ، امیدوارند کسی که سؤال ناراحت کننده را مطرح کرده است متوجه این ژست شود و نسبت به آنها احساس ملایمت بیشتری کند.

یقه خود را باز می کنند و گردنشان را لمس می کنند

گردن یکی از آسیب پذیرترین قسمت های بدن ماست. هنگامی که در معرض خطر هستیم ، ممکن است یقه خود را بکشیم (مخصوصاً اگر خیلی محکم باشد) تا هوا به دست آید. این ژست نشان می دهد که فرد واقعاً احساس ناراحتی می کند و می خواهد آزاد باشد.

یک ژست محبوب دیگر ، لمس گردن است که ممکن است به نظر برسد که شخص واقعاً در مورد سوال شما فکر می کند. این زبان به زبان بدن به معنای ، “من مطمئن نیستم که با شما موافقم”.

آن ها قسمت های آسیب پذیر بدن را می پوشانند

قفسه سینه ، شکم و کشاله ران این نقاطی است که افراد هنگام نگرانی سعی در پوشاندن آن دارند. یک توضیح فیزیولوژیکی برای این ژست وجود دارد: سیستم عصبی خودمختار سیگنالی را به عضلات شکمی می فرستد که حتی می تواند باعث اسپاسم دردناک شود.

این نوع رفتار بسیار طبیعی است. حتی در دوران کودکی می آموزیم که برای جلوگیری از وضعیت خطرناک ، باید جایی را پنهان کنیم.

آن ها اشیاء را نگه می دارند

وقتی کسی دروغ می گوید ، واقعاً آسیب پذیر هستند و می خواهند احساس پایداری کنند. دروغگوها ممکن است به دیوارها ، میزها ، صندلی ها و هر چیز دیگری که به آن ها کمک می کند احساس امنیت کنند ، نگاه داشته باشند.

آن ها شروع به اصلاح ظاهر خود می کنند

این رفتار معمولاً در خانم ها مشاهده می شود که در پاسخ به یک سؤال احساس ناراحتی می کنند. آنها با موهای خود بازی می کنند یا لوازم آرایشی اطراف چشم خود را “اصلاح” می کنند. این به آن ها اجازه می دهد احساس امنیت کنند و نسبت به دروغ کوچکی که قصد گفتن دارند اطمینان بیشتری نشان دهند.

آن ها کمی از شما دور می شوند

هنگام صحبت با یک شخص ، می توان از نگاه کردن به چهره آن ها خودداری کرد ، اما بدن ما هنوز به سمت آن ها چرخیده است. با این حال ، اگر شخصی از شما دور شود (حتی کمی) ، این ممکن است به معنای این باشد که آن ها سعی در مخفی کردن از چیزی دارند که باعث ناراحتی آن ها می شود.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب