‌عادت هایی که سلامت کودکان را به خطر می اندازد

طبق یک مطالعه ، مادرانی که با فرزندان خود رابطه لمسی و پوستی دارند ، استرس کمتری را تجربه می کنند. گفته می شود ، چگونگی نگه داشتن کودک بسیار مهم است ، زیرا بسیاری از روش های متداول می تواند به سلامت کودک آسیب برساند.

‌عادت هایی که سلامت کودکان را به خطر می اندازد

نگه داشتن کودک از زیر بغل

هنگامی که کودک خود را نگه می دارید ، بسیار مهم است که از سر آنها محافظت کنید. نوزادان دارای عضلات گردن نیستند. در صورت عدم مراقبت صحیح گردن از ، می توانند ناگهان سر خود را حرکت دهند که این به معنای مشکل در تنفس و صدمات است. آنها تا سن حداقل ۴-۶ ماهگی نیاز به مراقبت از گردن دارند.

نگه داشتن کودک در آغوش

شما می توانید از آغوش ها استفاده کنید ، اما نکته اصلی این است که شما باید بدانید که چگونه از آنها استفاده کنید. لازم است که پاهای کودک در حالت راحتی قرار گیرد و به همان روشی که مادر کودک را نگه می دارد ، نگه داشته شود. سپس مفاصل در جای خود باقی می مانند و به ستون فقرات آسیب نمی رسد. در غیر این صورت ، اگر پاهای کودک آویزان نباشد ، می تواند منجر به بیماری های جدی مفصل ران  یا دررفتگی شود.

سر کودک را روی شانه خود نگه دارید

اگر قفسه سینه کودک خود را نگه دارید، باید به وضعیت صورت آنها توجه کنید. صورت باید بالای شانه باشد. اگر صورت کودک در مقابل شانه شما بماند ، می تواند تنفس را دشوار کند. همچنین ممکن است بخشی از لباس شما وارد دهان شود.

نگه داشتن کودک رو به بیرون

بغل کردن کودک از پشت کار درستی نیست و کنترل کودک را برای شما سخت تر می کند. همچنین ، فشار به ستون فقرات و پاهای آویزان آنها باعث درد در مفاصل کودک می شود. بنابراین ، بهتر است کودک را در مقابل سینه خود نگه دارید. توجه کنید و حتماً از پاها و پشت کودک مراقبت کنید.

دست بچه ها را نکشید!

کودک را با دست خود نکشید. این می تواند باعث مشکل آرنج کشیده شده شود. این بدان معنی است که استخوان آرنج تا حدودی در مفصل جابجا شده است. این وضعیت در بین بچه های تا ۵ سال شایع است.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب