کارهایی که والدین خوب انجام می دهند

طبیعی است که گاهی اوقات کسی به ما می گوید کاری را انجام دهیم و ما مخالفت می کنیم، بچه ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. با این حال می توانید با بیان کلمات و نکات صحیح باعث تاثیرگذاری روی فرزندانتان بشوید و مسیر رفتارهای بد آن ها را تغییر دهید.

کارهایی که والدین خوب انجام می دهند

زمانی که فرزند شما از غذا خوردن خودداری می کند

بهتر است کودک خود را برای هر عملی که انجام می دهد تشویق کنید. اینکه بگویید به او افتخار می کنید انگیزه خوبی برای یک کودک نیست شما باید راه درست تشویق یک کودک را پیش بگیرید.

وقتی فرزند شما نمی خواهد اتاق خود را تمیز کند

قطعا شما نم یخواهید این کار را خودتان انجام دهید. طبیعی است که شما ناراحت شوید. و از عباراتی مثل “فورا اتاقت رو تمیز کن” یا ” من بارها به تو گفتم اتاقت به هم نریز” و… استفاده کنید. اما بهتر است کنترل خود را حفظ کرده و به او گزینه برای انتخاب بدهید و فرزندتان را تحت فشار نگذارید.

زمانی که فرزند شما نمی خواهد گوش کند

شاید کودکان نتوانند به راحتی بگویند که حوصله ندارند یا خسته هستند بنابراین با گریه کردن ، گوش نکردن یا پرتاب اسباب بازی حال خود را نشان می دهند. به کودک خود یاد دهید تا بتوانند بدون گریه کردن حرف بزنند.

وقتی کودک وسیله ای می خواهد و شما نمی خواهید بخرید

کودک شما یک اسباب بازی را در یک مغازه دیده و آن را می خواهد ، اما بودجه شما محدود است.

بیایید اسباب بازی را به لیست کادوهای تولد اضافه کنید.

زمانی که کودک کاری که می خواستید را انجام می دهد

از او تشکر کنید و بگویید کار او برایتان با ارزش است. ممکن است وقتی کودک حرف ما را گوش نمی کند ناراحت شوید ، اما زمانی که کاری که از آن ها می خواهید را انجام می دهند حتما واکنش خوبی نشان دهید این کار انگیزه ای میشود تا در آینده هم این رفتار را نشان دهند.

وقتی میخواهید اعتماد به نفس کودک خود را تقویت کنید

به او بگویید “همه کارها را خودت انجام دادی”

برای تقویت اعتماد به نفس کودک نوپای خود، رفتار خوب و توانایی های او را تشویق کنید. این کار می تواند کودک را به انجام کارهای درست سوق دهید.

عشق خود را نشان دهید حتی اگر کودک شما به حرفتان گوش نمی دهد

” من تو را بدون توجه به آنچه انجام می دهی دوست دارم” یک پاسخ بدون آغوش و بوسه به رفتار بد کودک کمک نخواهد کرد، شما می توانید آنها را خوشحال کنید یا آنها را ترغیب کنید تا به حرف هایتان شما گوش دهند. حتما به آن ها بگویید چقدر دوستشان دارید..

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب